Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 11.7.2023 prostřednictvím několika mailů dohodli na dodání markýzy vč. motoru. Byla nám zaslána faktura (daňový doklad) na 100% ceny s tím, že markýza nám bude dodána do 4 týdnů. Protože jsme v té době na internetu nenašli na firmu žádné negativní recenze, rozhodli jsme se této nabídky využít. Dne 12.7.2023 jsme uhradili 32800Kč. Dne 14.8.2023 po našem dotazu sdělil, že čeká na naskladnění a dá vědět. Po dalších dotazech nám opět odpověděl 13.8. 2023, že čeká na vyjádření z výroby. Opět následovaly další telefonáty a mailové dotazy. Dne 13.9. nám napsal, že ve výrobě zjistili, že není požadovaná tkanina a jestli si vybereme z nabídky skladem, tak je možné markýzu dodat do 10 dnů. A tak to pokračovalo dalšími výmluvami. Ke cti pánovi bylo, že do té doby s námi komunikoval. Což přestalo v březnu 2024. Nelze se dovolat. Rovněž jsme prostřednictvím internetu zjistili další "postižené zákazníky" a zároveň byl v lednu 2024 na stránkách FÚ označen jako nedůvěryhodný plátce DPH. Z toho důvodu budeme psát předžalobní výzvu. Pokud jsou další postižení, což vidíme v přehledu stížností že ano, tak se rádi spojíme a můžeme domluvit společný postup (fiivi@centrum.cz). Děkujeme za případnou spolupráci ve vymožení peněz zpět.
Markýza 6000 x 3500 mm Motor NHK s ručním otevíráním, dálkové ovládání, otřesové čidlo větru
Požadujeme vrácení celé částky. Zatím bez úroku z prodlení plnění.
|
Tweet |
Mezi stranami byla nejspíše uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele: Vrchlického 792/32, 15000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Spotřebitel může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback), s jehož pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.