Společnost


Advanced Telecom Services, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:86
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:33
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75489Pro mne neznámá společnost, která vyučtuje měsíčně 395Kč za nevím co

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2024, před 10 měsíci

Georgina Klaris, PhDr.

Znění stížnosti

Čekajíc na nějakou výstavu zaměstnanec Národní galerie nám nabízel QR kód, pomocí které se budeme moci více dozvědět o nějakém malíři.
Stáhla jsem čtečku, přes obyčejnou fotku nešlo najít dané texty o malíři. Nepoužívala jsem však - vědomě - tuto aplikaci.
Nicméně, od té doby dostávám vyučtování za telefon od O2- již podruhé - o 395Kč vyšší pod titulem SERVIS TŘETÍ STRANY.

Já tuto firmu neznám, o jejich servis jsem nikdy nežádala, nedala jsem jim souhlas, aby cokoliv mne učtovali - navíc přes O2, a přesto, že minulý měsíc u O2 jsem reklamovala tuto částku, opět se objevila i tento měsíc ve vyučtování. Samozřejmě opět zakázali na O2 učtování tohoto druhu, o které nestojím.

Dále - vzhledem k tomu, že jsem NESOUHLASILA o žádnou službu výše uvedené firmy, žádám o navrácení 2x 395Kč přes O2 na můj účet.
Pakliže neobdržím výše uvedenou částku, obracím se na policii ČR, neboť se jedná o úmyslný trestný čin.


Produkt

QR kód, kterou jsem nahrávala ve frontě, čekajíc na výstavu. Prý pomocí thoto kódu mohu otevřít web.


Požadované řešení

Firmu Advanced Telecom s.r.o. neznám, nikdy o žádnou službu nežádala. Jakým právem stahuje přes O2 každý měsíc z mého učtu 395Kc?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 15:38, před 10 měsíci

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.

Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.

Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 15:37, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.