Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem si v prodejně Přerov boty, po jednom nošení se shrnula stélka,boty jsem reklamovala,po opravě jsem ihned zjistila,že bota je špatně opravenáí, stélka byla nedolepená,tak jsem ihned boty vrátila ke druhé reklamacia opětovně jsem žádala o zrušení smlouvy a vrácení peněz s tím, že zboží je nekvalitní. Svou žádost jsem psala i písemně. Poté mi v prodejně vraceli boty,ale tyto měly odlepený podpatek a boty byly flekaté. Odmítla jsem je převzít a vrátila s tím,že chci opětovně vrácení peněz,že boty jsou zničené, nekvaitní. Po dvou měsících jsem neobdržela žádný kontakt, když jsem se připomněla, bylo mi sděleno, že mi byla zaslána SMS a že když si boty nevyzvednu budou zlikvidovány.
Chci vrátit své peníze a již nikdy si nezakoupím žádné zboží u Baťi.
Děkuji Navrátilová
Uvedené shora v popisu stížnosti.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd., má spotřebitel právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může odstoupit od smlouvy. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zapošít malou dírku ve švu), pak má spotřebitel právo na opravu. Právo na slevu náleží spotřebiteli vždy, pokud neuplatnil jiné právo.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů, po jejich marném uplynutí je spotřebitel oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Nesplnění jakosti zboží při převzetí lze využít i po uplynutí 6 měsíců po převzetí věci, zde by však bylo nutné dokazovat, že daná vada existovala již v době převzetí.
Vyřízením reklamace, ať už kladně či nikoliv, vzniká spotřebiteli povinnost zboží převzít.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.