Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
V srpnu 2023 jsem telefonicky požádala Elgas Energy, o vyúčtování elektřiny za rok 2022. Přišla faktura s přeplatkem
15 511 Kč. 2x jsem e-mailem posílala číslo mého účtu, ale dosud jsem peníze neobdržela. Do Eglas Energy se mi podařilo několikrát dovolat, byli ochotní, ale jejich sliby o zaslání peněz na můj účet se nesplnily, pouze mě snížíli na moji žádost zálohy. V bytě totiž nikdo dva roky nebydlí. Po špatné zkušenosti jsem se rozhodla přejít k ČEZ v domnění, že mi pomohou s vyřešením mé situace, na tom jsme se v ČEZ domluvili. Tam jsem se taky dozvěděla, že moje smlouva s Elgas Energy trvá až do 31.12.2025 a nelze ji bez vysokých penále zrušit.. Smlouvu s ČEZ mám pozastavenou do doby vypršení smlouvy s Elgas Energy. V březnu 2024 jsem telefonicky požádala o vyúčtování elektřiny za rok 2023. Přišla mi faktura, ale vyúčtování jen od 1.10.2023 do 17.1.2024 a to s přeplatkem 988 Kč. Dle smlouvy se přeplatek do 1000 Kč převádí do dalšího zúčtování.
Děkuji za pomoc Erbanová
Číslo smlouvy ***
Vyúčtování za celý rok 2023 a poslat přeplatek za rok 2022 a 2023 na můj účet.
Děkuji
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.