Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7550Neuznaná reklamace Xperia Z1 Compact

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2015, před 9 lety

Kate Miháliková

Znění stížnosti

Mobilní telefon Sony Xperia Z1 Compact
Zakoupen 4.2.2015 na mall.cz
Vyzvednut 5.2.2015 osobně na pobočce
Reklamován 23.7.2015 osobně na pobočce

Reklamace pro nefunkčnost telefonu, samovolné prasknutí displeje a následné zaplavení vodou. Telefon byl v okamžiku prasknutí displeje ponořený v cca půlmetrové hloubce ve sladké vodě (podvodní fotografování), což vzhledem k jeho inzerovanému krytí IP55/IP58 (a také reklamám výrobce) neměl být problém. S telefonem nebylo nijak mechanicky manipulováno, nespadl na zem, nebyl na něj vyvíjen nadměrný tlak, pouze byl při fotografování přidržován v ruce pod vodní hladinou.

Emailová informace o zamítnutí reklamace 19.8.2015

Reklamace byla zamítnuta s důvodem: "MT vykazuje známky oxidace v oblasti základní desky a mechanické poškození v oblasti LCD." Obratem proběhla snaha o vysvětlení situace, bez výsledku. S výsledkem reklamace jsem nesouhlasila, vysvětlení servisu i prodejce mi přijde nedostatečné, prakticky servis pouze shrnul to, co je již v reklamačním protokolu.

V současné chvíli je neopravený telefon údajně na cestě na pobočku k vyzvednutí (v systému obchodu je stále veden jako "V servisu"), aby bylo případně možno pokračovat cestou znalce.


Produkt

Mobilní telefon Sony Xperia Z1 Compact


Požadované řešení

Oprava telefonu, výměna za nový telefon nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2015 10:36, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, tak jako tomu bylo v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě (samovolné prasknutí displeje, v jehož důsledku došlo k zaplavení telefonu vodou). Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně náležitě odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2015 11:02, před 9 lety

Vážená paní Miháliková,

norma IP 55 a 58 deklaruje vodotěsnost a prachuvzdornost přístroje. Podmínky stanovené výrobcem je ale třeba dodržet, telefon není odolný vůči mechanickému poškození. V tomto případě byla netěsnost přístroje způsobena poškozením LCD, následkem čehož došlo k oxidaci (fotografie v příloze).

Je mi líto, ale Vaše reklamace je z naší strany zamítnuta. Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji Vám obrátit se na soudního znalce, který závadu posoudí. V případě, že bude jeho vyjádření v rozporu se servisní zprávou, reklamační řízení rádi znovu otevřeme.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2015 08:42, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.9.2015 09:09, před 9 lety


Kate Miháliková

Bylo ještě bez výsledku řešeno se společností Sony Česká republika, nyní zkoušíme konzultovat znalce v oboru.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:52, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o informaci o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2016 07:22, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.