Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
využívám Telly Tv, bohužel z mé strany došlo k opomenutí platby a následnému odpojení služeb. V den, kdy jsem obdržela vyúčtování jsem platbu obratem zaslala dle uvedených instrukcí (číslo účtu i VS). V tu dobu mne kontaktovala inkasní společnost Redogan, které byla má dlužná částka předána k vymáhání. Informovala jsem společnost Redoga n skutečnosti, že dluh je uhrazen přímo společnosti Telly, dle jimi zaslaných podkladů, současně jsem kontaktovala i společnost Telly, že dluh je uhrazen a zaslala jsem potvrzení o platbě. Telly mi odpovědělo po pár dnech, že platbu evidují, ale že se musím obrátit na Redogan a dořešit to s nimi. Po několika výhružkách ze strany Redogan jsem si jejich kontakty zablokovala, aby mi nemohli dál volat a psát s výhružkami, že si pán přijede ke mě domů, nebo do zaměstnání, protože jim dlužím peníze za to, že jim Telly předala vymáhání mého dluhu. V tuto chvíli dluh nemám, zaplatila jsem ještě měsíc navíc, ale Telly mi službu nezapojila, ani nepřipsala částku k mému zákaznickému účtu, dokud se nespojím s Redogan.
Odmítnutí zapojení uhrazené služby, po úhradě celé požadované částky
Zapojení služby, kterou mám uhrazenou. Současně bych ráda aby mě Telly nenutila komunikovat s inkasní společností ve chvíli, když žádný dluh nemám.
|
Tweet |
Společnost může vymáhat dlužnou částku včetně úroků z prodlení, avšak nemůže po spotřebiteli chtít zaplacení administrativních poplatků inkasní společnosti.
Zastáváme názor, že administrativní poplatky inkasní společnosti jsou "navíc" - společnost má možnost dluh vymáhat sama bez vyložení těchto nákladů, které jsou nadbytečnými a nelze je tak po dlužníkovi spravedlivě požadovat. Požadovat lze pouze účelně vynaložené náklady spojené například se zasláním upomínky - těmto nákladům se totiž společnost vyhnout nemohla.
Více informací o inkasních agenturách může spotřebitel nalézt například zde: https://www.dtest.cz/clanek-7044/jake-triky-pouzivaji-inkasni-agentury-aby-zmatly-dluznika.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že společnost Telly je oprávněna dočasně omezit nebo přerušit poskytování služby, pokud účastník neuhradí splatnou odměnu nebo její část ani v dodatečné
lhůtě 7 dní ode dne, kdy byl písemně, telefonicky prostřednictvím nahrávaného hovoru, nebo jiným prokazatelným způsobem upozorněn na neuhrazenou odměnu, a to až do úplného uspokojení celé pohledávky včetně příslušenství nebo do zániku smlouvy.
Pokud tedy spotřebitelka uhradila dlužnou částku včetně případných úroků z prodlení, má právo, aby jí byly služby opětovně poskytnuty.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.