Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den v neděli 24 března 2024 jsem si zakoupil kultivátor v prodejně hecht Havířov. Po příjezdu domů jsem kultivátor se šrouboval a začal s ním pracovat ve skleníku po pěti minutách se mi urval a převodovka a zůstalo mi to viset na jenom šroubku za hodinu jsem kultivátor odvezl zpátky do hechtu na reklamaci. Dneska mi napsali že kultivátor je opravený a že mi záruka nebude uznána z důvodu že neví jak dlouho jsem s tím dělal nechal jsem si zavolat pana vedoucího velice arogantní člověk takový výrobek co prodáváte za 2500 Kč nemá hodnotu ani 500 Kč tím pádem nejsem s vaším výrobkem vůbec spokojen a jak se chová tak lidem to ani nemluvím s pozdravem nespokojený zákazník Košárek Těrlicko
Číňani mají lepší výrobky
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V rámci reklamace může spotřebitel primárně požadovat odstranění vady buď formou opravy věci či dodáním nové věci bez vad. Teprve v případě, že podnikatel např. vadu odmítl odstranit, může spotřebitel požadovat odstoupení od kupní smlouvy.
Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Mimo to platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Košárku, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Servisní zakázka z Vámi uvedeného dne byla řádně vyřízená se závěrem záruka nebyla uznána. Mrzí nás vzniklá situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.