Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Panu Bílkovi jsem svěřil k naskenování část rodinného fotografického archivu. Celková suma 1905,- Kč. Pan Bílek mi dodal skeny po zaplacení. Tedy nejdříve jsem zaplatil v hotovosti bez dokladu, a druhý den jsem obdržel skeny. Všechny digitální kopie měly kazy způsobené zřejmě technickým stavem skeneru, takže nebyla použitelné.
Zde je dopis kterým vysvětluji panu Pavlu Bílkovi stav.
Vše, co je na vašich skenech a není na originálu, tam nepatří a bylo dodáno vaším skenerem.
V příloze jsou dvě fotky, obě mají (i bez zvětšení viditelné) tmavé čárové linie. Jedna vertikální a druhá horizontální, podle toho jak byla fotka do skeneru vložena.
Husté čárové linie mají úplně všechny fotky, protože váš skener je buď amatérský, nebo porouchaný ale spíše to druhé, protože ani amatérský skener toto nedělá.
K tomu, abych určil poškození skenů nemusím porovnávat s ostatními skenery. Stačí lupa a porovnání originálu s vaším skenem.
Na originálech žádné tmavé čárování není. Pochopitelně, jen zrno a klasické mechanické vady jak u starých fotek bývá.
TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU... ŽÁDNÁ Z FOTEK, PŘI PROHLÍDCE LUPOU, NEMÁ TMAVÉ SOUBĚŽNÉ ČÁROVÁNÍ. VAŠE SKENY JE MAJÍ VŠECHNY!
Pan Bílek zaujal nestandardní postoj, ohledně kazů mlčí, vrátil mi 25,- Kč jak "bolestné" a má dětské výmluvy netýkající se samotných kazů. Je si dobře vědom že ty kazy tam má, ale chce se vyhnout odpovědnosti a vrácení peněz.
Skenování starých fotografií, neboli převod fotek do digitální podoby.
Vrácení peněz za nepoužitelný výsledek služby.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V rámci reklamace může spotřebitel požadovat odstranění vady (opravou nebo dodáním nové věci bez vad). Odstoupit od smlouvy či slevu z kupní ceny může spotřebitel požadovat například až v případě, kdy podnikatel odmítne vadu odstranit. Přitom platí, že sleva z ceny by měla být přiměřená.
V tomto případě se však domníváme, že vadné plnění nemá pro spotřebitele význam, a proto může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení finančních prostředků.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.