Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75515Napadena řidičem busu tyto společnosti + rozbitý mobil a žádná omluva nebo kompenzace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2024, před 10 měsíci

Alena Zhuravleva

Znění stížnosti

Nastupovala jsem do autobusu směr Praha - Berlín v 15:30 z nádraží Florenc. Tímto autobusem jezdím téměř každý týden nebo dva a většinou si dokonce sedám na stejné místo. Nastupovala jsem tedy jako jedna z prvních, chování řidiče mi od začátku přišlo divné, povídal si sám pro sebe a celkově se tvářil divně. Ukazala jsem mu jízdenku a 2 průkazy, které jsem si připravila předem. Měla jsem s sebou pouze jeden kabinové kufr velikosti batohu, vlastně malý batoh na koleckách, který vždy používám na tyto cesty. Seděla jsem na sedadle číslo 17 s místem navíc a sama. Měla jsem tam všechny své věci: hotovost, elektroniku, cennosti atd. Řidič mi nic neřekl, ale ve chvíli, kdy jsem kolem něj prošel a šel ke svému sedadlu, skočil po mně, otočil se na mě a začal na mě řvát jako pominutý, obličejem se ke mně stále více přibližoval a zjevně na mě útočil. Byla jsem v takovém šoku, že jsem ani nedokázala tak rychle zareagovat. Křičel, ať nechám tašku v kufru. Stihla jsem se jen zeptat proč, jestli to není proti pravidlům SA, je to moje jediná taška a je malinká, navíc sedím sama a mám navíc místo pod sedadlem a na podlaze vedle sebe. Nikdy jsem nebyla požádána, abych tuto tašku nechala v kufru. Místo aby mi na cokoli odpověděl, začal mi tu špatnost velmi důrazně tahat z rukou. Pro vaši představu, vážím 47 kg a nebyl jsem připraven na žádný útok, a trvalo to několik vteřin, představte si, jako když se vám někdo snaží ukrást tašku na ulici - bylo to stejné.
Zřejmě jsem nebyl dost silný na to, abych bojoval s dospělým mužem, a on mi ho vytrhl z rukou, také jsem měl v rukou mobilní telefony a jeden spadl a displej se rozbil, což jsem si všiml později..
Říkala jsem mu, ať mě nechá, abych si vyndala malou kabelku, peníze, přístroje a další věci, že si je dám na sedadlo a tašku nechám u kufru, ale on na mě místo toho skákal a řval s obličejem u sebe, jako by nešlo o nic jiného než o útok. Byl urážlivý a pak mi řekl, že "tohle sedadlo stojí víc než já". Snažil se mě i s taškou shodit na zem.
Měla jsem strach, tak jsem si jen vyndala věci, vzala telefon a tašku nechala v kufru. Už jsem seděla na sedadle a mluvila s někým na vaší infolince, když se na mě ten člověk znovu vrhl a začal křičet, abych mu ukázala jízdenku, kterou jsem už ukázala. Tak jsem ho ukázala, ale ten člověk mi začal vytrhávat telefon z rukou.

V pondělí ani později se mi žádný oné neozval, jak bylo slíbeno. Když jsem volala znovu, v podstatě mi odpověděli naprosto směšně a ani se neomluvili nebo neřekli jediné slovo o kompenzaci za můj telefon.


Požadované řešení

Kompenzace za rozbity mobilní telefon, omluva a nějaké řízení proti tomu řidiči, takovéto lidi nemůžou sice pracovat v dopravě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2024 14:26, před 10 měsíci

Dle přepravních podmínek společnosti platí, že cestující s platnou jízdenkou může vzít s sebou k přepravě zavazadla, která lze vzhledem k jejich rozměru, délce nebo hmotnosti rychle a bez obtíží naložit a umístit ve vozidle nebo v prostoru pro zavazadla. Zavazadlo, které nelze umístit pod a nad místo cestujícího, je možné uložit ve voze tak, aby nepřekáželo ostatním cestujícím podle pokynů posádky a to tak, aby současně neblokovalo průchod či únikové cesty a jakkoli neomezovalo práci zaměstnanců dopravce nebo jiných pověřených osob.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Spotřebitelka by mohla po společnosti žádat náhradu škody za rozbitý telefon. K uplatnění tohoto práva by však bylo třeba mimo jiné prokázat, že škoda byla způsobena zaměstnancem společnosti. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis je možné zaslat na adresu: RegioJet a.s., náměstí Svobody 86/17, 60200 Brno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 16:29, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.