Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Datum a místo nákupu: 6.12. 2023, kamenná prodejna Třebíč, Karlovo náměstí. ZIMNÍ dámská obuv TAMARIS 25572-25. Boty jsme naimpregnovali. Po Vánocích poprvé použity v běžných zimních podmínkách (0,0 stupňů, 2-3 cm sněhu). Po 2,5 hodinách do bot výrazně teče! Nikoliv běžné vlhko! Po pozvolném vysušení, zjištěno, že se boty částečně roztáhly. Následně druhé použití, stejně dlouho, cca stejné podmínky - a stejný výsledek. Do bot teče. Opět vysušení - zkouška bot doma - noha v botě "blomcá" je výrazně větší než při koupi. Následuje reklamace: popsáno obdobně, s požadavkem vrácení peněz nebo v krajním případě výběr jiného zboží ve stejné hodnotě. Výsledek reklamačního řízení 18.3. 2024: U reklamované obuvi NEBYLA shledána žádná výrobní či technologická vada a bota splňuje požadavky technologických norem, je plně funkční a nic nebrání jejímu dalšímu užívání tj. považujeme reklamaci za neoprávněnou. Napsali jsme v dobrém odvolání k výsledku reklamace doprodejny, kde jsme uvedli, že proběhly i konzultace na lince D-testu a konzultace se znalcem v oboru kožená obuv s tím, že se chceme rozumně domluvit, ať svoje rozhodnutí obchod přehodnotí, případně konzultuje s výrobcem.
ZIMNÍ OBVU TAMARIS - DÁMSKÁ - KOZAČKA 25572-25, BLACK PZ 20 CENA 2399 KČ
Vrácení peněz nebo v krajním případě výběr jiného zboží ve stejné hodnotě.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.