Společnost


Robert Wimmer

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75529Reklamace - Firma absolutně nereaguje na e-mail, telefon a nepřebírá doporučené zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2024, před 10 měsíci

Pavel Detvay

Znění stížnosti

Firma (e-shop) dveředodomu.eu vůbec nereaguje na reklamaci výrobku. Nereaguje na e-maily, telefon, nepřebírá doporučené psaní a v současnosti už jejich stránky e-shopu se přesměrovávají na stránky s erotickým obsahem. U firmy jsem koupil plastové vchodové dveře, které jsou v současnosti nefunkční. Mají mizernou kvalitu. Při změnách teplot se kroutí, prohýbají, mění rozměry a tvar. Poslal jsem tudíž reklamaci e-mailem i doporučením psaním. I opakovaně. Nikdo nereaguje. Nejsem tudíž schopen se ani s nikým domluvit na postupu reklamace. Jestli přijede technik na posouzení, nebo je mám vybourat, ale tím je tudíž definitivně poškodit. Prostě prodejce má povinnost v zákonné lhůtě reagovat jak hodlá situaci řešit a následně do měsíce ji vyřešit. Nic z toho se neděje a tudíž požaduji vrátit celou kupní cenu zpět.
Co jsem pro to udělal: Nafotil reklamované zboží, popsal vady a poslal reklamační protokol. Doporučeně dopisem (bez úspěchu - zásilka nepřebrána a vrácena zpět), 2x e-mailem (bez odezvy), telefonní kontakt bezúspěšný.


Produkt

Plastové vchodové dveře zlatý dub koso 5 bod. zámek (PVD007) (98x198 cm) pravé provedení. Číslo objednávky 2036720., objednávka 11.4.2023, doručeno 24.4.2023, reklamováno říjen 2023, další pokus leden 2024


Požadované řešení

Vrácení celé kupní ceny 10900,- kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2024 10:59, před 10 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla zřejmě sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když o tom zhotovitel vyrozumí spotřebitele. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu vyřízení, včetně odůvodnění případného zamítavého stanoviska, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli cenu díla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 10:52, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.