Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dne 27.6.2015 se změnily podmínky smlouvy,které byly k mé škodě (přišel jsem o 600 min.volání v zahraničí náhradou za 5 dnů Roaming zdarma)Požadoval jsem zachovat původní smlouvu Red Premium do konce 1.1.2016 nebo jiný podobný tarif. Osobně jsem navštívil 3 pobočky a věc jsem řešil i telefonicky, všude mě odbyli, nic mi nemůžou nabídnout. Podal jsem tedy výpověď s odůvodněním nevýhodných změn a požádal o uvolnění 3 tel.čísel k jinému operátorovi. Teprve poté mi byl nabídnut nový tarif, který splňoval mé požadavky, ale to už bylo pozdě. Proti pokutě se tímto odvolávám.
Podal jsem písemnou výpověď s uvedením důvodu odstoupení od smlouvy, protože změna podmínek byla pro mne nevýhodná a nesouhlasil jsem s ní. V tomto případě bych neměl platit pokutu za předčasné ukončení smlouvy,
Požaduji zrušení neprávem vyúčtované smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy ve výši 594,- Kč.
|
Tweet |
Pokud dojde ke změně podmínek - například ceny služby, jiné poskytované výhody, může zákazník smlouvu ukončit bez jakýchkoli sankcí. To znamená, že bez sankce je možné smlouvu s operátorem ukončit pouze v případě, že spotřebitel neakceptuje řádně oznámený návrh poskytovatele, jímž dochází k podstatné změně smluvních podmínek nebo jiných ustanovení představujících pro účastníka zhoršení jeho postavení.
Pokud však došlo k výpovědi mimo změnu obchodních podmínek dle § 63 zákona o elektronických komunikacích může být operátorem stanovena sankce za ukončení smlouvy pro případ ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, která však nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.
Hezký den,
podle vašeho popisu chápu situaci tak, že jste na změnu podmínek tarifu Red Premium reagoval výpovědí smlouvy z důvodu nesouhlasu se změnami, které pro vás znamenaly zhoršení podmínek.
Následně jsme pro vás našli adekvátní řešení, které jsme vám nabídli, ale nepřijal jste ho.
V tomto případě, pokud i přesto na výpovědi trváte, je to možné pouze s doúčtováním standardního odškodnění (pokuty) za předčasné ukončení smlouvy.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den
Vaše odpověď je značně zkreslená, protože adekvátní řešení jste mi nabídli až po doručení mé výpovědi a na mé předchozí snahy o získání nových podobných podmínek, nebo alespoň udržení stávajících podmínek do vypršení smlouvy, jste nebrali ohled. Proto podávám reklamaci na vyměření pokuty ve výši 594,- Kč, neboť operátor učinil podstatnou změnu podmínek, se kterou jsem od prvopočátku nesouhlasil.
Zde uvádím podrobný popis celé záležitosti:
Snažil jsem se ještě v červnu, tedy ihned po upozornění SMS zprávou na změnu podmínek od 27.6.2015, které pro mne byly značně nevýhodné (pracuji celý týden v zahraničí a proto jsem využíval tarif s 600 volnými minutami volání v EU), domluvit na kontaktních místech Vodafone v Chebu, Sokolově i v Karlových Varech (současně jsem několikrát operátora kontaktoval telefonicky). Trval jsem na tom, abych původní tarif Red Premium mohl používat do vypršení smlouvy dne 1.1.2016, nebo aby mi nabídli smlouvu se stejnými podmínkami, protože se zhoršily poskytované služby k mé škodě.
Všude mne s arogancí vypoklonkovali, že dostanu 5 dní zdarma Roaming na den - místo původních 600 minut volání v zahraničí zdarma, a když se mi to nelíbí, ať smlouvu vypovím třeba i s celou rodinou, že se s tím nedá nic dělat. Nevhodné chování vůči mé osobě a neochota vyřešit můj problém ve dnech 22. až 26.6. (tedy ještě před účinností změn v podmínkách tarifu) pracovníků na pobočce v Chebu a Sokolově raději nebudu rozebírat. Ve Vodafone v Karlových Varech mi sice s omluvou ochotně vysvětlili, že musím dát písemnou výpověď smlouvy teprve až vstoupí nové podmínky v platnost, ale musím ve výpovědi uvést důvod odstoupení od smlouvy, tj. že se změnou podmínek nesouhlasím. Pouze v tomto případě nebudu platit pokutu za předčasné ukončení smlouvy, protože jiné podobné výhody mi nemohou poskytnout a původní podmínky smlouvy pozbývají platnosti.
Na základě rady pracovníka karlovarské pobočky, že pokud vypíši výpověď na jejich formulář, zašlou ji na centrálu do Prahy až následující týden, proto mám pro urychlení poslat výpověď tarifní smlouvy naskenovanou e-mailem na Centrum péče Vodafone. Výpověď jsem odeslal dne 1.7.2015 (e-mailovou zprávu můžu předložit jako důkaz), avšak odpověděli jste mi písemně e-mailem až 9.7.2015, že přijatou výpověď nelze uznat a musí být doručena poštou.
Situaci jsem mimo jiné řešil několika telefonáty s vašimi pracovníky (všechny byly nahrávány), kteří mi sdělili, že mne v K. Varech mylně informovali a originál výpovědi musím poslat poštovní přepravou. Odeslal jsem ji tedy znovu dne 10.7.2015 poštou a 15.7.2015 (poslední den lhůty vyúčtování) mi vaše pracovnice s nadšením telefonicky oznámila bezvadnou nabídku ušitou na míru - se stejnými výhodami, jaké měla vypovídaná smlouva s tím, že výpověď stornuje a ihned můžu začít využívat nový báječný tarif.
Zároveň mi bylo sděleno, že tímto jsem dostal alternativní nabídku za původní tarif Red Premium a jestliže ji nepřijmu a budu na výpovědi trvat, musím zaplatit poplatek za předčasnou výpověď smlouvy a nemám nárok na vypovězení bez sankčního poplatku.
Proti tomuto podávám reklamaci, jelikož vaše nabídka přišla až po vyčerpání všech možností najít schůdné řešení, které by mne neomezovalo a nepoškozovalo. Navíc do té doby jsem byl nucen celých 19 dní hlídat volání dle nevýhodného tarifu 5 dní Roaming zdarma, protože právě 15.7.2015 mi skončilo zúčtovací období.
Na uvedenou nabídku jsem nepřistoupil, protože přišla pozdě a už jsem měl připravenou novou smlouvu u jiného slušnějšího operátora a požadoval jsem urychlené zaslání ČVOP pro přenos telefonního čísla. Proto nehodlám platit uvedenou smluvní pokutu ve výši 594,- Kč, jelikož jste se mi snažili vnutit stejné podmínky, jako byly v Red Premium tarifu, ale až po doručení výpovědi. Navíc mne beznadějné vyřizování celého problému připravilo o několik dní dovolené a vznikly mi další náklady na dopravu a telefon a ztracený čas a stresové okamžiky mi nikdo nenahradí.
Děkuji za vyřízení reklamace
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Dle výše citovaného ustanovení zákona má v tomto případě spotřebitel právo ukončit smlouvu předčasně bez nutnosti uhradit smluvní pokutu.
Dobré odpoledne,
děkuji za upřesnění, v tomto případě platí má odpověď, kterou jsem již posílal dříve.
Chcete-li své Vyúčtování reklamovat, najdete podrobný postup v Centru péče na stránce http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/150,329/a_id/2079/.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Velice děkuji pracovníkům dTestu za cenné rady, níže uvádím text reklamace, která byla Vodafone uznána. Pro doplnění ještě uvádím, že nelze reklamaci řešit přes internetovou samoobsluhu, jelikož po převedení čísla k jinému operátorovi byl zrušen přístup. Částku jsem musela uhradit ve vyúčtování a nyní mi poslali SMS s přeplatkem -594,- Kč, který mi údajně odečtou z příštího vyúčtování (žádné příští už ale nebude). Čekám na písemné vyřízení reklamace a budu požadovat vrácení částky na účet.
REKLAMACE:
Podávám reklamaci vyúčtování č. 410016482, z důvodu neprávem vyúčtovaného odškodnění ve výši 594,- Kč za předčasné vypovězení smlouvy s tím, že došlo k porušení § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, neboť pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je operátor povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.
Odůvodnění:
Od 27.6.2015 Vodafone podstatně změnil smlouvu tarifu Red Premium, která mne značně omezila a nesouhlasila jsem s novými podmínkami.
Informaci o chystané změně jste mi zaslali SMS zprávou dne 10.6.2015 v 10:48 h., měla jsem tedy pouze 17 dní na vyřešení problému se změnou smluvních podmínek. Dne 17.6.2015 jste mi na mou vlastní žádost zaslali e-mailem informace k výpovědi smlouvy. Zde se zmiňujete o výši odškodnění za předčasné ukončení smlouvy, avšak nikde zde neuvádíte, že mám právo ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez úhrady sankce, jestliže nové podmínky nebudu akceptovat.
Dle výše citovaného ustanovení zákona má v tomto případě spotřebitel právo ukončit smlouvu předčasně bez nutnosti uhradit smluvní pokutu.
Zároveň byla podána výpověď ze dne 23.6.2015 (viz příloha) prostřednictvím Tarifomatu, kterou sepsal můj manžel Roman Černý, jemuž patřil tarif Red Premium. Jelikož smlouva byla sepsána na mé jméno, osobně jsem hned druhý den 24.6.2015 řešila podání výpovědi na pobočce Vodafone v Sokolově, kde mne pracovník mylně informoval, že výpověď z důvodu změny smlouvy mohu podat až po 27.6. – tedy až změna nabude účinnosti.
Další pokus o podání výpovědi tedy proběhl 30.6.2015 na pobočce v Karlových Varech. Zde mě opět uvedli v omyl, že musím dát písemnou výpověď a uvést důvod odstoupení od smlouvy, tj. že se změnou podmínek nesouhlasím. Pouze v tomto případě nebudu platit pokutu za předčasné ukončení smlouvy, protože jiné podobné podmínky mi nemohou poskytnout.
Výpověď s odůvodněním jsem odeslala poštou dne 10.7.2015. Teprve 15.7.2015 (poslední den vyúčtování) mi vaše pracovnice telefonicky nabídla uzavření nové smlouvy, která obsahovala stejné podmínky jako vypovězený tarif Red Premium s tím, že výpověď stornuje a ihned můžu začít využívat novou tarifní smlouvu.
Zároveň mi bylo sděleno, že tímto jsem dostala alternativní nabídku za původní změněnou smlouvu a jestliže ji nepřijmu a budu na výpovědi trvat, musím zaplatit poplatek za předčasnou výpověď smlouvy a nemám nárok na vypovězení bez sankčního poplatku.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, stížnost uzavíráme.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.