Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
V neděli 24.3. 2024 jsem koupila zájezd od Blue Style do Turecka v ceně 44.500 Kč včetně pojištění a storna. Ještě ten den jsem požádala o změnu hotelu ve stejném městě i stejné kategorii. Hotel byl ale na internetu za cenu 49.980 Kč s akcí změna hotelu zdarma. V novém návrhu smlouvy si ale CK účtovala 1000 Kč za změnu. Tak jsem nesouhlasila. V druhém návrhu už nebyl poplatek za změnu, ale cena zájezdu o 3 tisíce dražší, než nabízí CK na svých stránkách. Pokud bych to chtěla stornovat, tak zaplatím 3.000 Kč storno poplatek (i přes pojištění storna). No po třech dnech dohadů jsem podepsala nakonec smlouvu za 52.300 Kč! Protože nemáte žádné odvolání! A to zájezd je až za 4 měsíce.
S Blue Style už nikdy více! Na internetu klamou s akcema a cenama. Po telefonu vam pak řeknou, že to vlastne skoro vžádném připadě neplatí! A do toho nám ještě do smlouvy daly čas odletu na dovolenou o 19 hodi déle, než maji uvedeno na internetu, takže přijdete vlastně o 1 celý den. A to vše víc, jak za 50.000 Kč!
Ráda bych měla zájezd za cenu uvedenou na internetu a ne že mi řeknou, že při změně to neplatí a dají mi cenu jinou. O 3 tisíce vyšší. A ještě posunou čas odletu o 20 hodin.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uzavřel se společností smlouvu o zájezdu, ale následně chtěl změnit hotel a společnost nabízela v tomto případě změnu hotelu zdarma, neměla si společnost následně účtovat poplatek za provedenou změnu.
Zároveň by cena nové smlouvy měla odpovídat nabízené ceně na internetu. Pokud si však spotřebitel přál do nové smlouvy zahrnout nějaké služby navíc (připojištění, přistýlka na hotelu, připlacení stravy atd.), které nebyly součástí ceny vypočítané na internetu, mohla být cena zájezdu společností zvýšena vzhledem k přiobjednaným službám navíc.
Jestliže však nedošlo k přiobjednání služeb navíc a cena skutečně měla odpovídat ceně na internetu uvedené - tj. 49 980 Kč, neměla si společnost následně účtovat cenu vyšší.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás požádala o předání následující zprávy:
Společnost Blue Style a.s. si váží každého podnětu spotřebitelů. K urychlení vyřízení jejich požadavků doporučuje všem cestujícím postupovat podle dokumentu Reklamační řádu a ITQ. Jsou-li spotřebitelé přesvědčení, že mezi nimi a podnikatelem existuje spor o některém jejich nároku, mohou se pokusit uplatnit tento nárok u subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (např. u České obchodní inspekce), případně také u soudu. Stížnosti a podněty, které nejsou reklamací nebo sporným nárokem, je možné též zaslat společnosti Blue Style a.s. na adresu c.service@blue-style.cz přímo. Všechny podněty a stížnosti budou zpracovány a vyřízeny podle jejich významu v souladu se zákonem.
S ohledem na výše uvedené jsme nuceni stížnost uzavřít, v případě potřeby se však spotřebitelka i nadále může obrátit na Českou obchodní inspekci, případně na naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.