Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Zakoupil jsem dalniční známku s odloženou dobou platnosti aby mi navazovala na předchozí platnou známku.Aplikace společnosti to povolila,jelikož mi přišel email že mi známku aktivují v jiný datum požádal jsem zrušení aktivace a vrácení kupní částky.Jelikož jsem byl na montáži požádal jsem syna at mi koupí dalniční známku na poště s odloženou splatností.Společnosti jsem na pokyn zaslal kopii nákupu známky a pak přestaly komunikovat. Na výpisu platných známek mám svoji starou s r.2023 a novou r.2024 kterou mi zakoupil syn, ale známka od společnosti Co2 offset s.r.o. tam není.Tudíš ji ani neaktivovaly a peníze nevrátily.Zádost o storno známky a vrácení jsem zaslal ještě jednou ale bez odezvy.Telefonem se dovolat nedá.Nevím jak postupovat dál.S pozdravem Vaculka.
CHtěl bych vrátit peníze,známku mám funkční od jiné společnosti.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zadal údaje správně, ale byla mu dodána dálniční známka vadná či neplatná (v tomto případě s jiným začátkem platnosti), doporučujeme spotřebiteli u prodávajícího dálniční známku reklamovat, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
Společnost by bez souhlasu spotřebitele neměla svévolně měnit platnost dálniční známky. V takovém případě by se totiž mohlo jednat o podstatné porušení smlouvy ze strany společnosti, na základě kterého by spotřebitel dle našeho názoru mohl od smlouvy odstoupit.
Jestliže však dálniční známka nebyla spotřebiteli ani dodána, platí dle obchodních podmínek společnosti CO2 offset s.r.o. následující: "v případě prodlení dodavatele s předáním dodávky (tj. elektronické dálniční známky) o více než 1 pracovní den po připsání platby na účet dodavatele je vhodné dodavatele upozornit, že nepředal dodávku včas a poskytnout mu přiměřenou lhůtu k dodání. Pokud dodavatel nedodá známku ani ve lhůtě poskytnuté objednatelem, má objednatel nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno vždy písemně s doručením na adresu druhé smluvní strany."
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že Ministerstvo dopravy ČR na svých stránkách před těmito stránkami spotřebitele i varuje. Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Neplatte-za-elektronickou-dalnicni-znamku-vic,-nez.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.