Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#75559Voda vytékající z dodané a odborně nainstalované myčky poškodila plovoucí podlahu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2024, před 10 měsíci

Lucie Šandová

Znění stížnosti

Dne 16.2.2024 jsem si přes internetové stránky DATART objednala volně stojící myčku a službu DOPRAVART (umístění výrobku, vybalení, připojení k předem připraveným přívodům, zprovoznění a představení základních funkcí), která mně byla v pondělí 19.2. dodána a nainstalována. Následně jsem myčku uváděla do provozu podle obdržených pokynů - naplnila leštidlem, solí a spustila první mycí cyklus. Byla jsem velice zděšena, když jsem zjistila kaluž na plovoucí podlaze a vodu vytékající z myčky. Fotografie skutečnost dokumentující jsem bezodkladně zaslala na emailovou adresu infolinka@datart.cz s dotazem, co mám dělat. Pracovník v DATARTU situaci vyhodnotil tak, že navrhl výměnu myčky, ke které došlo v sobotu 24.2. Měla jsem povinnost zajistit odpojení myčky z pondělního dodání a připravení k odvozu. Dne 27.2.2024 jsem informovala a fotografií dokládala vzniklé poškození plovoucí podlahy vodou vytékající z myčky. Odvezená myčka byla naplněna solí a leštidlem podle návodu, další náklady jsem měla se zajištěním si odpojení této myčky. Ptala jsem se, jak mám postupovat, aby mně škoda, kterou jsem nezavinila, byla uhrazena. Dne 6.3. mně pracovnice z emailové adresy ombudsman@datart.cz sdělila, že u předmětné myčky nebyla nalezena žádná výrobní vada a chyba zapojení nebyla řidiči shledána. Na moje další vyjádření nespokojenosti a vyzvání k řešení situace mně dne 8.3. tatáž pracovnice napsala, že další kroky z jejich strany mně nemohou nabídnout. Jsem zoufalá. Postupovala jsem v dobré víře, řídila jsem se obdrženými pokyny a doručeným návodem, zaplatila jsem si odbornou profesionální službu DOPRAVART, přesto došlo únikem vody k poškození plovoucí podlahy v bytě. Nerozumím, proč se DATART zříká odpovědnosti za provedení služeb, které nabízí, doporučuje a provádí. Další emailovou zprávou jsem se obrátila přímo na info@hptronic.cz a ombudsmana. Dne 14.3.2024 jsem obdržela zprávu, že situaci konzultují s právním oddělením a budou mě informovat. Od té doby žádné další konkrétní zprávy týkající se vzniklého problému. Jen mně přicházejí reklamy, abych opakovaně nakoupila v DATART.


Produkt

Myčka nádobí Amica DFV61E6aISMG + prémiová doprava DOPRAVART


Požadované řešení

DATART by měl situaci vyřešit náhradou vzniklé škody. Zaplatila jsem za zboží a za provedení profesionální služby DOPRAVART. Myčku, kterou odvezli, jsem podle návodu naplnila solí a leštidlem, zůstala mi poškozená plovoucí podlaha (zvlnila se, spáry se rozestoupily a vznikly ostré hrany - nebezpečné pro děti v domácnosti) a na pondělní doručení jsem si musela vzít z práce půl dne volna. Tedy mně naprosto zbytečné náklady, jejichž úhradu nyní požaduji od společnosti DATART. Ombudsman, jehož služby jsou uveřejněny zde: https://www.datart.cz/napoveda/ombudsman, by měl skutečně navrhovat řešení problému a problémy řešit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2024 14:13, před 9 měsíci

Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž myčky). Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Při převzetí díla má spotřebitel možnost převzít dokončené dílo s výhradami nebo bez výhrad. Pokud však dílo převezme bez výhrad, nepřizná mu soud právo ze zjevné vady díla, pokud zhotovitel díla namítne, že právo nebylo uplatněno včas.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Jestliže spotřebitel montáž reklamoval a společnost spotřebiteli myčku vyměnila, reklamace tak byla společností fakticky uznána. Z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitel taktéž postupoval v souladu s pokyny zaměstnance společnosti ohledně odpojení myčky před její výměnou. V tomto případě máme za to, že by škoda na plovoucí podlaze měla být spotřebiteli vzhledem k faktickému uznání reklamace a jejímu vyřízení uhrazena. Spotřebitel však musí prokázat, že škoda vznikla právě špatným zapojením myčky a společnost musí prokázat, že myčku zapojila správně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 10:07, před 9 měsíci

Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění ke stížnosti:
"Dobrý den,
děkuji, že jste se do mého problému vložili.

Jak já - laik - mohu prokázat, že škoda vznikla právě špatným zapojením myčky?

Ještě bych ráda doplnila, že dne 8.3.2024 mně pracovnice DATART z emailové adresy ombudsman@datart.cz napsala: Skutečně zde není možnost řešení škody z naší strany. Jako čistě prozákaznický krok Vám mohu nabídnout jen vrácení poplatku za zapojení.

A právě tato věta mě přivedla k myšlence, že se DATART zřejmě snaží zbavit odpovědnosti za provedenou práci. Tedy dne 11.3. jsem odpověděla, že souhlasím s vrácením poplatku za zapojení, ale přesto tento "jako čistě prozákaznický krok" nezbavuje DATART odpovědnosti.

Žádné peníze - poplatek za zapojení - mně vráceny nebyly.

A dnes mně napsali:
Závěrem konstatujeme, že z doložených fotografií nelze dovodit, co je příčinnou vzniku škody, tedy co škodu způsobilo. Na základě výše uvedených skutečností tak naše společnost odpovědnost za údajnou škodu nenese.

Tak co já mohu více dělat? Fotografie považují za neprůkazné a na skutečný stav se podívat nepřijeli!"

Vyjádření dTestu:
K povinnosti nahradit škodu je zapotřebí prokázat:
- konání, které vedlo ke vzniku škody;
- samotný vznik škody a
- příčinnou souvislost mezi konáním a škodou (tzn. že právě tím konáním ona škoda vznikla).

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Prodávající by tedy musel prokázat, že věc ani montáž nebyla vadná.

Z výše uvedeného nám ale vyplývá, že společnost reklamaci uznala (myčku vyměnila) a stejně tak i chtěla vrátit poplatek za zapojení. Domníváme se tak, že reklamaci fakticky uznala, jak již uvádíme v našem původním vyjádření, a měla by tak spotřebitelce uhradit i škodu, která vznikla na plovoucí podlaze.

Jestliže spotřebitelka navíc reklamovala zapojení a myčku na dálku a společnost reagovala na takto uplatněnou reklamaci obratem a myčku vyměnila, uznala vadu výrobku či vadnou instalaci. To, zda už se jednalo o vadnou instalaci či výrobek není relevantní ke škodě, která vznikla, jelikož reklamace byla uznána právě výměnou myčky. Následné zamítnutí reklamace s tím, že se vada na výrobku neprojevila a že je myčka v pořádku, nemá žádný vliv na již uznanou reklamaci. Reklamaci nejde shledat nejdříve za oprávněnou a následně ji zamítnout.

Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 12:13, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.