Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Stalo se to včera. Vyrazili jsme naším Trafikem - smlouva č.: *** do Chorvatska na Velikonoce. Někce po cestě mi prasknul asi větší šutr od kola do podvozku, rana jak prase, ale jeli jsme dál...třeba to nemělo vliv. Každopádně ve Slovinsku byla na dálnici hlášená na cestě do Ljublaně 9km kolona, tak jsme se ji zkusili objet po okresce (možná to bylo jediné naše štěstí v tomto příběhu). U vesnice Vranske se k nám napojil zbytek dálníce, protože álnice byla odsud směrem na Ljublaň uzavřená. Jedu v koloně a najednou koukám, asi 40km/h a najednou koukám, že mám neutral a řadící pákou nejde zadat žádná rychlost, resp. lze s ní hýbat všemi směry. Přede mnou odbočka do průmyslové zóny doprava, tak jsem tam na setrvačnost ještě pár set metrů dojel. Zastavuju a koukám, že u mě stojí odtahovky a je to snad i servis. Jdu se zeptat a skutečně je to servit a i dodávky dělají...a co víc, možná by to udělali i na "počkání". Beru si od nich vizitku a vzhledem, že mám havarijko u Generali, volám na asistenční linku, co mám dělat, zda to tam mohu nechat opravit?
No ale to volání bylo první katastrofa!!! Napřed nejakej robot, kterej mě furt směřoval na nějakou aplikaci, a když jsem nic neřekl, tak mi zavěsil, pak mě nasměroval na slečnu, která do mě hustila, kam chci odtáhnout. Když jsem jí sděloval, že jsem u servisu, tak se to náhodou zavesilo.... Nikdo nevolá zpět, tak volám znovu, znovu přes robota, konečně to paní se mnou začíná sepisovat- pojistnou událost. Nehala si nadiktovat i servis, kde jsem, že to předá panu likvidátorovi, ten se mi prý ozve a že si musím samozřejmě schovat fakturu. Ještě si kontroluji, že majitel opravdu Generali dělá a svoluji k opravě, prý převodovka...to jsem předpokládal...
K večeru mají hotovo, zaplatím nehorázných přes 1000,-Eur, dostávám ale kompletní fakturu a odjíždíme do Chorvatska. Nikdo se z Generali neozval...:-(
Hned dneska ráno k nahlášené události zasílám dokument - fakturu. A tady později začíná studená sprcha. Asi za hodinu mi volá likvidátor (Likvidátor škody Roman, +**)...suverenní pán, zpočátku realivně slušně vystupující. Po tom, co se prý díval na fakturu, co od Generali vlastně chci zaplatit??? Říkám: tak asi nějaká spoluúčast a snad vše...mám přece All risk... A on, že se vše vztahuje na havárie a ne na poruchy. Říkám mu, že jen pro tyto účely jsem to určitě nesjednával!!! A dodávám, že když už mi paní asistentka potvdila, že to mám nechat opravit plus bla bla bla, já vše udělám, a on mě druhý den fu**. A když se ho ptám, proč mi tedy nezavolal on, že je něco špatně....už je poměrně arogantní a ríká mi, že on nemá žádnou povinnost volat mi do půl hodiny a že má nějakou pracovní dobu (koukám, že 9:00-15:00). To je opravdu na stížnost i na něj!!!! Takže já podle něj nemám nárok vůbec na nic? A proč mám tedy ten all risk? A proč je tam teda vůbec nějaká ta asistence, když je k ničemu?
Takže za mě prostě hrůza v kostce, co jsem si myslel, že mám zajištěno - nemám, ale když to čtu svoje služby, co mám u nich zaplaceny, tak aspoň na něco tam nárok mám....minimálně nějakou tu práci a to je pak na stížnost na toho likvidátora, který mi tvrdí, že nemám nárok na nic!!!
Prosím o jakoukoli pomoc či radu, protože na základě tohoto "zážitku" s touto neseriózní společností stejně nadobro končím.
Sdružené pojištění vozidla - AH - Číslo smlouvy: ***, nahlášená škoda č. ***Pojištění vozidel ● Datum škody: 27. 3. 2024
Myslím si, že na základě mé smlouvy mám nárok na nějakou kompenzaci, , nejpreve jsem myslel, že téměř na celou, dle mých služeb, co mám ve smlouve o tomto havarijním pojištění a jednal jsem přesně podle jejich pokynů!
|
Tweet |
K havarijnímu pojištění All Risk:
Dle všeobecných pojistných podmínek společnosti "v havarijním pojištění je předmětem pojištění vznik škody na pojištěné věci (na vozidle) v případě pojistných nebezpečí havárie, vandalismu, odcizení nebo živelní události." Pojištění All Risk zahrnuje jak havárii a vandalismus, tak i odcizení a živelní události. Dále je v podmínkách uvedeno, že "z havarijního pojištění Vám poskytneme pojistné plnění za škodu vzniklou na pojištěném vozidle a jeho standardní výbavě uvedené v pojistné smlouvě."
V pojistné smlouvě, kterou spotřebitel uzavřel se společností, budou taktéž upraveny práva a povinnosti stran včetně výluk z pojištění (tj. případy, na které se pojištění nevztahuje).
Havárií se rozumí v tomto případě poškození nebo zničení pojištěného vozidla nebo věci, nebo jejich částí, nahodilou událostí v důsledku nahodilého náhlého působení vnějších mechanických sil (například náraz, pád, střet). Havárií je i poškození vozidla zvířetem.
– náraz nastane, pokud narazíte vozidlem do nepohyblivé překážky (například stěny domu, stojícího vozidla a podobně),
– pád (stromů, stožárů a jiných předmětů) je jev, který způsobuje zemská gravitace a není způsobený lidskou činností,
– střet je srážka s pohybujícím se objektem (např. jiným vozidlem, člověkem, zvířetem a podobně).
Máme za to, že pokud dané poškození nespadalo pod kritéria sjednané havarijním pojištěním, měla na tuto skutečnost upozornit již zaměstnankyně společnosti, která se spotřebitel sepisovala záznam o pojistné události. Jednání zaměstnance společnosti dle § 430 občanského zákoníku navíc zavazuje společnost Generali Česká pojišťovna a.s.
K pojištění Asistence:
Podle rozsahu pojištění asistence, v případě sjednání i doplňkového pojištění Asistence, vzniká dle podmínek společnosti v případě pojistné události nárok na následující asistenční služby:
- příjezd mechanika a oprava na místě,
- odtah nepojízdného vozidla,
- repatriace vozidla,
- náhradní ubytování či přeprava osob,
- náhradní vozidlo.
Více informací o havarijním pojištění a připojištění u společnosti Generali Česká pojišťovna a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.generaliceska.cz/havarijni-pojisteni.
V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. K tomu by mělo být možné využít také formulář ne webu pojišťovny: https://www.generaliceska.cz/podnety. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1. Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr.
Vážený pane Pavelko,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Stižnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Stižnosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Po návratu do ČR jsem ihned kontaktoval autorizovaný servis v Brně, jelikož se mi oprava nezdála a vozidlo neřadilo, tak, jak by mělo. Po opravě a kontrole vozu servisu mám doloženo, že opravu ve Slovinsku provedli pouze 2 elektrikářskými pásky v hodnotě několika korun a žádný nový díl na řazení vyměněn není!
Likvidátor pojišťovny Generali nejprve pojistnou událost rovnha)ou zamítnul, po podání stížnosti, že s odůvodněním zamítnutí nesouhlasím se mi ozval servisní technik Generali, že vozidlo potřebuje také nutně ihned prohlédnout. To jsem mu umožnil, jelikož stále bylo v opravně (Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace. Křižíkova 106/15 612 00 Brno) a technik zde kontrolu provedl a zaslal mi vyjádření, kde jsem pochopil, že potvrzuje to, co jsem nahlásil já.
Dne 22.4.2024 jsme podali trestní oznámení u KŘ PČR, jelikož manželka pracuje také u PČR Brno, myslíme si, že by se mohlo jednat o trestný čin podvodu či pojistného podvodu (ev. č.: PID-EM-2024/912563)
Kontaktoval jsem rovněž Českou ambasádu v Ljublani, kde mi doporučili tento postup oznámení. Pokud, prosím, dále objevíte, že na společnost existuje nějaká hromadná žaloba (což si myslíme), rádi se současně k této hromadné žalobě přidáme.
Předem děkuji za Vaši reakci a pomoc.
Děkujeme spotřebiteli za informaci.
Co se týká hromadných žalob, v České republice dosud nebyl schválen zákon, který by je umožňoval. V současném návrhu zákona zároveň pozorujeme několik nedostatků, které nám fakticky znemožňují jejich podání. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět v následujícím článku: https://www.dtest.cz/clanek-10849/co-trapi-ceske-spotrebitele a souvisejících.
Vzhledem k tomu, že společnost trvá na svém stanovisku a spotřebitel se rozhodl věc řešit přes Policii ČR, uzavíráme stížnost bez dosažení dohody stran. V případě potřeby se spotřebitel může obrátit na naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.