Společnost


Kaleton Web s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75569Neoprávněně stržení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.03.2024, před 10 měsíci

Pavel Raichl

Znění stížnosti

Dobrý den přes odkaz sem najel na stránku kde jsem si zaplatil předplatné zkušební na 3 dny po 3dnech se mi strhla měsíční částka
Ještě ten den sem volal na deaktivaci podle pokynu na stránce bohužel se mi to nedeaktivovalo a nyní po 9 dnech se mi chtěla strhnout. Další platba která naštěstí neproběhla kvůli nedostatku prostředku


Produkt

Stránka. NaughtyDate


Požadované řešení

Chtěl bych deaktivovat účet aby mi nechodily další platby Kompletně zrušit účet vše děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2024 11:42, před 9 měsíci

Společnost Kaleton Web s.r.o. provozuje síť internetových seznamek, na nichž poskytuje placené i neplacené služby.

V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že předplatné a členství (placené i neplacené) lze zrušit přes sekci Můj účet webové stránky, jejímiž je spotřebitel členem, a to kliknutím na příslušný odkaz vedoucí k odebrání účtu.

Mimo to je možné kdykoliv zrušit předplatné oznámením této žádosti buď telefonicky na čísle +420 517 810 257 nebo e-mailem na adresu support@benaughty.com. Pro přijetí e-mailové žádosti o zrušení účtu je třeba uvést profilové údaje (uživatelské jméno a e-mailovou adresu), aby mohla společnost ověřit, zda je spotřebitel skutečným majitelem účtu.

Výpověď je možné zaslat společnosti i na adresu: Kaleton Web s.r.o. 559/37 Obchodna Str., Bratislava, 811 06, Slovakia, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Pokud spotřebitel zrušení členství zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné e-mailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní e-mail, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.

Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro ukončení smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.

Pokud byl závazek řádně vypovězen a došlo přesto ke stržení částky z účtu spotřebitele, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Dále dle všeobecných podmínek společnosti "máte právo smlouvu uzavřenou přijetím těchto Všeobecných podmínek do 14 dnů od potvrzení vašeho předplatného jakékoli takové služby zrušit. V závislosti na míře používání této služby obdržíte poměrnou náhradu....Pro zrušení členství na základě tohoto vašeho zákonného práva nás můžete kontaktovat prostřednictvím svého účtu, emailem nebo telefonicky."

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 11:43, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.