Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den přes odkaz sem najel na stránku kde jsem si zaplatil předplatné zkušební na 3 dny po 3dnech se mi strhla měsíční částka
Ještě ten den sem volal na deaktivaci podle pokynu na stránce bohužel se mi to nedeaktivovalo a nyní po 9 dnech se mi chtěla strhnout. Další platba která naštěstí neproběhla kvůli nedostatku prostředku
Stránka. NaughtyDate
Chtěl bych deaktivovat účet aby mi nechodily další platby Kompletně zrušit účet vše děkuji
|
Tweet |
Společnost Kaleton Web s.r.o. provozuje síť internetových seznamek, na nichž poskytuje placené i neplacené služby.
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že předplatné a členství (placené i neplacené) lze zrušit přes sekci Můj účet webové stránky, jejímiž je spotřebitel členem, a to kliknutím na příslušný odkaz vedoucí k odebrání účtu.
Mimo to je možné kdykoliv zrušit předplatné oznámením této žádosti buď telefonicky na čísle +420 517 810 257 nebo e-mailem na adresu support@benaughty.com. Pro přijetí e-mailové žádosti o zrušení účtu je třeba uvést profilové údaje (uživatelské jméno a e-mailovou adresu), aby mohla společnost ověřit, zda je spotřebitel skutečným majitelem účtu.
Výpověď je možné zaslat společnosti i na adresu: Kaleton Web s.r.o. 559/37 Obchodna Str., Bratislava, 811 06, Slovakia, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Pokud spotřebitel zrušení členství zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné e-mailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní e-mail, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro ukončení smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Pokud byl závazek řádně vypovězen a došlo přesto ke stržení částky z účtu spotřebitele, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Dále dle všeobecných podmínek společnosti "máte právo smlouvu uzavřenou přijetím těchto Všeobecných podmínek do 14 dnů od potvrzení vašeho předplatného jakékoli takové služby zrušit. V závislosti na míře používání této služby obdržíte poměrnou náhradu....Pro zrušení členství na základě tohoto vašeho zákonného práva nás můžete kontaktovat prostřednictvím svého účtu, emailem nebo telefonicky."
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.