Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7559Odstoupení od smlouvy, zákaznická linka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2015, před 9 lety

Vít Prokop

Znění stížnosti

Nakoupil jsem zhruba dva měsíce zpět, notebook Acer Aspire V15 Nitro Black Edition od společnosti Mall.cz (Internet Mall, a.s.). Notebook měl od počátku několik problémů, z nichž asi 3 byly závažné (jmenovitě vadný disk - nespouštěl systém a blbnul; vadný monitor (pixely uprostřed); a poté co došel z reklamace s výměnou monitoru, jel na reklamaci zas - monitor blikal tak, že nebylo možno jej sledovat). Po poslední závadě jsem výrobci podal i žádost o odstoupení od smlouvy, neboť by jinak provedl opravu a poslal zboží zpět (vzhledem k tomu, že jsem ztratil k výrobku důvěru, bylo to nevyhovující). Po několika týdnech (podotýkám, že zařízení jsem za dva měsíce co ho formálně vlastním, mohl užívat aktivně pouze tak 2-3 týdny, zbytek času trávil v servise) došel dopis od Aceru v němž stojí: "Vážený zákazníku... ...Z důvodu vícerých oprav vám vzniká zákonný nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Zařízení zůstává v servisním středisku. Kontaktujte prosím svého prodejce, který Vám na základě tohoto vyjádření vrátí kupní cenu zařízení. Váš prodejce nechť se prosím s tímto dokumentem obrátí na svého distributora...". Řešil jsem to přímo s Acerem, protože na stránkách Mallu je jasně uvedeno, že nejrychlejší způsob je zaslat zařízení do autorizovaného servisu - tj. řešit to se servisem.
Když jsem však přišel s dopisem do Mallu, bylo mi řečeno, že o vrácení peněz rozhoduje Mall a že se standardně řeší věci tak, že dojde k výměně kusu za kus pokud je na skladě a TEPRVE pakliže tam není, dojde k vrácení peněz. Paní v Mallu případ zaevidovala, originál dokumentu od Aceru si nechala a vrátila reklamační protokol - ve kterém stálo že požaduji výměnu, i když jsem jasně požadoval vrácení peněz.
Dále jsem volal na linku Mallu, kde mi paní na telefonu potvrdila, že mám nárok na vrácení peněz pokud to tak skutečně stojí v dopise od Aceru, že mi dá vědět jakmile se poradí. Neozvala se a už víceméně NIKDO z Mallu se k tomuto nevyjádřil.
Navíc jejich zákaznická linka stojí neuvěřitelné peníze a nedá se dovolat nikomu.
Dále mi došla SMS, že zahájili reklamaci, (asi dva dny po "uplatnění" v obchodě), a že počínaje dnem SMS začíná běžet 30ti denní lhůta. Zdá se mi toto jednání poněkud nešťastné.

Zvažuji právní kroky.


Produkt

Acer Aspire V15 Nitro Black Edition (VN7-591G-71Y3)


Požadované řešení

Vrácení kompletní částky, jež jsem zaplatil (tj. 29990,-), popřípadě uhrazení nákladů spojených se spojením se s operátory Mallu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2015 11:21, před 9 lety

Spotřebitel musí dbát na vždy na to, aby reklamaci výrobku uplatnil na správném místě. Vůči kupujícímu je za vady výlučně odpovědný prodávající. Výjimkou z tohoto pravidla je pouze situace upravená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele, zpravidla autorizovaný servis, který je povinen provést opravu namísto prodejce. Takto určený záruční servis je povinen spotřebitel využít k provedení záruční opravy tehdy, jestliže je umístěn v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Záruční servis je určen pouze k provedení opravy.

Pokud však spotřebitel hodlá uplatnit při reklamaci své zákonné právo na výměnu věci za novou nebo na odstoupení od kupní smlouvy, musí tak učinit výlučně u prodávajícího, a to v kterékoli jeho provozovně.

Právo na odstoupení od smlouvy s povinností prodejce vrátit spotřebiteli zaplacenou kupní cenu výrobku (29.990,-Kč), vzniká spotřebiteli ve dvou následujících rozdílných případech:

1/ Pokud reklamovanou věc nelze opravit, či výměna za novou věc není možná objektivně s přihlédnutím ke konkrétnímu případu (například se jedná o nebezpečný výrobek, výrobek se již nevyrábí, není skladem u prodejce),

2/ anebo pokud nelze dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle volby provedené spotřebitelem, pokud tedy spotřebitel při uplatnění reklamace zvolí nárok v souladu se zákonem a reklamace bude uznána jako oprávněná, nemůže pak prodejce bez výslovného souhlasu spotřebitele měnit jeho volbu. Takové jednání by bylo protiprávní.

Větší počet vad znamená jejich výskyt již při prvním použití. Pojem většího počtu různých odstranitelných vad soudní praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady je oprávněn spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace prodejcem počíná běžet ode dne uplatnění reklamace spotřebitelem. Uplatněním reklamace se rozumí projev vůle kupujícího reklamovat zakoupené zboží, který může být učiněn různou formou mailem, ústně, dopisem, faxem. Pokud právní jednání směřuje vůči nepřítomné osobě (dopis, mail), pak působí vůči této osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde, zmaří-li vědomě druhá osoba dojité, platí, že řádně došlo. Pokud byla uplatněna reklamace osobně spotřebitelem na provozovně, běží lhůta pro vyřízení reklamace již od tohoto okamžiku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2015 16:38, před 9 lety

Vážený pane Prokope,

reklamaci není možné vyřídit ihned na prodejně. Servisní list byl odeslán příslušnému oddělení, které doklady zpracovává a ověřuje.

Vaše reklamace byla již uzavřena a dnes jsme zadali požadavek na vrácení uhrazené částky. Prosím o strpení, v nejbližších dnech byste měl platbu evidovat na svém účtu.

Omlouvám se Vám za potíže se zbožím zakoupeným u nás a děkuji Vám za trpělivost.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2015 09:23, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2015 09:17, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti se k případu vyjádřit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.