Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#75619Podvodné jednání při objednávce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2024, před 10 měsíci

Michal Bršťák Bršťák

Znění stížnosti

Chtěl jsem vědět cenu jedné nemovitosti tak jsem jim napsal e-mail bych měl zájem o nemovitost. Oni mi poslaly registrační formulář kde po vyplnění mi pošlou cenu. Tak jsem ho vyplnil a poslaly mi výpis z insolvenčního rejstříku. Kde jsem si musel najít za kolik nemovitost je. Pak mi poslali fakturu za 6000 za registraci o které jsem nevěděl že je placená. Podle facebookové skupiny nejsem jediný je tam již asi 1400členů.


Požadované řešení

Přestat praktikovat podvodné jednání. Firma již několikrát změnila název firmy. Takže už to asi někdo zkoušel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 10:23, před 10 měsíci

Dne 23. 1. 2024 došlo ke změně obchodní firmy a sídla. Dříve známá společnost Centrum aukcí.cz s.r.o. se nyní jmenuje Pratenorm s.r.o. a sídlí nově na adrese: Kaprova 42/14, 110 00 Praha.

Máme za to, že společnost Pratenorm s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Pratenorm s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.4.2024 16:49, před 9 měsíci

Dobrý den, absolutně zestručníme naši odpověď, ať je to jasné každému čtenáři i dTestu. Každý potencionální klient obdrží před samotnou registrací email, kde je uveden popis služby a cena služby v tzv. uzamykatelném formátu (formát .pdf), tak jak to vyžaduje tzv. "tlačítková metoda" platná od 6. 1. 2023......dTest zde uvádí, že registrační tlačítko odpovídá této novele, proč si tedy dTest neudělá testovací registraci a nepodívá se, co obdrží před samotnou registrací v emailu.........k tomuto kroku naše společnost vyzývá dTest již více jak 15 měsíců, nechápeme, proč toto nemůže dTest učinit a napsat zde všem pravdu, jak tato registrace u nás probíhá a co vše potencionální klient před samotnou registrací od nás obdrží za informace........to je to tak těžké, udělat si registraci a napsat lidem pravdu....nechápeme tento boj s větrnými mlýny...............dokonce i Krajský soud v HK ve svém posledním rozhodnutí stanovil (bod 59. soudního rozhodnutí), že informace o ceně služby může být v emailové komunikace, která předchází samotné registraci...přesně toto naše společnost splňuje, minimálně od počátku minulého roku.............nechápeme postoj dTestu, jsou dvě možnosti, buď není dTest prakticky schopen učinit registraci, která zabere 27 sekund, nebo prostě nechce své čtenáře informovat pravdivě....jiné vysvětlení není......pokud by si dTest uměl i přečíst text realitního inzerátu, tak by musel vědět, že cena služby je zde též zveřejněna, což asi dTest neumí.....škoda....nechte si opravdu radit od profesionálů...... cena služby je jak v emailu, tak v realitní inzerci.........

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.4.2024 07:22, před 9 měsíci


Michal Bršťák Bršťák

Informace o ceně posíláte v příloze v 7 stránkovém PDF plném textu. Takto nevypadá řádně informovaný spotřebitel. Podle FB se takto napálilo 1500 lidí. A zde v dtestu máte hodnocení 45/55 při 335 lidech takže dalších 182 lidí. Jen podle laické hlediska je takto oklamaných spousta lidí co řešil stejný problém. Spoléháte na že si to lidi nepřečtou naši přílohu. A řešíte to soudy u kterých vyhrajete jen v případě když člověk nepodal námitku na odvolání do 14 dnů. Psal jsem vám e-mail o tom si nejsem vědom o tom že to byla placená informace. Jako odpověď jste mi poslal vyhrané případy u soudu. Bez textu. To má být jako zastřešení?

Určitě už o tom víte, že se tato taktika nelíbí spousta lidem. Kdyby jste to chtěl řešit, tak dáte do hlavičky e-mailu. Vás proste baví se podvádět lidi a když na vás někdo zavolá ČOI tak si založíte nové S.R.O. Toto néni jednání solidní firmy která mi chce pomoc. Chcete jen podvádět lidi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2024 08:58, před 9 měsíci

Děkujeme stranám za reakce.

Vzhledem k tomu, že jsme na totožné vyjádření společnosti reagovali již několikrát, nepovažujeme za potřebné ani účelné zde činit opakovaně.

Jak uvádí spotřebitel, jedná se o opakovaný problém, při kterém spotřebitelé sice mají k dispozici ceník (i na stránkách společnosti), avšak jak uvádíme, je nutné se k informaci o ceně služby dostávat dalším krokem. Zároveň většina spotřebitelů není obeznámena s tím, jakou registraci činí a tedy neví, zda bude registrace bezplatná či zda bude účtováno 5000 Kč, potažmo 6000 Kč. I s ohledem na to, že několik spotřebitelů uvedlo, že v rámci registrace neměli možnost výběru služby, která jim následně byla účtována (aniž by se zapojili do dražby, či si vyžádali nějaké informace), nepovažujeme informování o ceně za řádné.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti, případně stížnost přeřadit na společnost s žádostí o vyjádření ke konkrétnímu případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 11:09, před 8 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.