Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dorazil mi dopis do datové schránky, že mám dluh u generali české pojišťovny na 615,- Kč a že mám okamžitě uhradit 2867,- nejpozději do 3 pracovních dnů, jinak bude částka narůstat. Vůbec jsem firmu neznal, vůbec jsem netušil o jaký dluh se jedná. Když jsem si prošel internet, zjistil jsem, že na společnost je mnoho stížností, které mohu jen potvrdit. Paní velice nepříjemná s arogantním tónem a výhružkami.
dluh u generali české pojišťovny za smlouvy, které byly v bývalé správě před 4 lety
ponížení dlužné částky, původní dluh nakonec uznávám i když jsem o něm nevěděl bohužel, ale částka kterou mám uhradit je o více jak 400% vyšší.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost Generali Česká pojišťovna a.s., která by mohla být případným postupitelem pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci společnost postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu.
Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.
O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě M.B.A. Finance s.r.o.) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný (dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.