Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 20.4.2015 jsem zakoupila u výše uvedené firmy přes aukro foliovník XXL 18m2 (číslo: 5268448968), ještě téhož dne jsem zaplatila přes PayU. Prodejce mě kontaktoval až za týden s tím že foliovník vlastně nemají na skladě, že snad dodavatel dodá, ale budu muset počkat cca 14-30dní, s tím že mi poskytne slevu,načeš jsem souhlasila.Avšak foliovník došel až kolem 10.6.2015, což jsou dva měsíce. Foliovník jsme tedy postavily a řádně ukotvily, aby stál pevně. Po měsíci používání začal foukat mírný větřík a cca po 5minutách se začala konstrukce zohýbat a lámat, což je možno přiložit i ve fotodokumentaci. V momentě kdy padl tak se protrhla i folie na několika stranách. Kdy se v tu chvíli někdo nacházel ve vnitř byl by ohrožen na zdraví. Prodejce jsem tedy ihned kontaktovala 20.7. ohledně reklamace, protože je evidentní použití nekvalitního materiálu. Dnes 19.8. mě prodejce kontaktoval s tím, že:"Záruka se vztahuje na výrobní a materiálové vady. Dle Vašeho popisu došlo k mechanickému poškození fóliovníku vlivem větru. Mechanická poškození, která vzniknou v důsledku vyšší moci (např. nepříznivých povětrnostních vlivů) nejsou předmětem záruky a záruku na tato poškození nelze uplatnit." Myslím, že použitý materiál nebyl vhodný k takovým rozměrům, a trubky na konstrukci byly z nekvalitního a velmi slabého materiálu, není možné aby po 1měsíci používání se toto stalo.
navrácení celé částky
|
Tweet |
Prodávající dle občanského zákoníku odpovídá za jakost zboží při převzetí. Dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu zejména za to, že v době převzetí b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Spotřebitel může vady zboží vytýkat po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je pak povinen věc k reklamaci přijmout, popřípadě na místě odborně posoudit vzniklou vadu věci, neboť se jedná o zboží větších rozměrů.
Uplatní-li však spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí (nevhodně zvolený materiál konstrukce fóliovníku). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat konkrétně k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Je-li mechanické poškození výrobku důsledkem použití nekvalitního materiálu zboží, které tak nemůže být používáno ke svému běžnému účelu, není tímto dostatečně naplněna podmínka způsobení vady v důsledku vyšší moci (nepříznivé povětrnostní situace). Reklamaci nelze zamítnout pouze na základě obecného konstatování, že se na zboží vyskytuje mechanické poškození, které vzniklo v důsledku nepřízně počasí, kdy zřejmě skutečnou příčinou byla vadná materiálová konstrukce věci.
Trvá-li prodávající dále na zamítavém postoji, doporučujeme spotřebitelce přistoupit k objednání znaleckého posudku, na základě kterého lze vyřízení reklamace účinně rozporovat. Reklamované vady věci doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté zboží nechat posoudit znalcem z oboru a nechat si vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.