Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#75631GPS lokátor + program výměna plus

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2024, před 10 měsíci

Lucie Polánková

Znění stížnosti

Dne 27.3.2024 jsem na pobočce v Kladně koupila vůz citroen C3. Vůz měl stát 299 999Kč. Původně jsem chtěla auto na splátky. Po zjištění preplatku skoro 80 000kc jsem řekla, ze auto zaplatím cele na místě. Na tento popud mi paní navrhla bezůročnou půjčku na 1 rok s tím, ze polovinu ceny jim dam a druhá polovina bude na bezúročny úvěr. Řekla, ze splátky budou cca 14 000 měsíčně. V ten moment jsem si nespocitala, ze to je více. Vše jsem podepisovala na tabletu, neměla jsem důvod zpochybňovat, co mi slečna predtim řekla. Druhou polovinu za mě hradil táta, tudíž jsem nevěděla kolik hradí. Bylo nám řečeno ze si musíme vzít GPS lokátor, ze tím je podmíněný úvěr a také výše HV + POV. Bylo nám řečeno ze za lokátor se platí poplatek 178 Kč měsíčně. Podepsala jsem tedy závaznou objednávku, kde cena lokatoru nebyla uvedena, uveden byl pouze měsíční poplatek se kterým jsem souhlasila. Dále jsme měli dostat zdarma od nich program výměna plus. Toto byla take mylná informace, jelikož nám za to uctovali 9 999kc! Za lokátor basic nám uctovali 24 000kc. Toto vše šlo vidět až na fakture, která nám nebyla dána při nákupu, byla zaslána o 3 hodiny později na e-mail. Ihned jsem kontaktovala paní a chtěla toto zrušit a vrátit peníze. Slečna telefon nezvedala. Po e-mailové komunikaci mi bylo zdeleno, ze není pořad na telefonu, přitom na e-maily reagovala. Po mem posledním e-mailu, s žádosti vracení peněz, přestala reagovat úplně. V předešlých emailech mi bylo řečeno, ze vrátit peníze nelze, protože lokátor je zahrnut v ceně uveru a mám díky němu levnější pojištění. Vše mám od ni napsané písemné v e-mailu. Byla jsem tedy v pojišťovně, kde mi bylo řečeno, ze žádnou slevu tam od nich nemám, naopak mi paní navýšila cenu pojistného auta o již zmíněných 34 000. Kdybych si pojištění sjednala u nich a ne přes acka, měla bych pojištění levnější. Od uveru mohu do 14 dnů odstoupit, tudíž nevidím důvod, proč by se tyto ,,doplňky” nedaly vratit. Dnes jsme byli osobně na pobočce, mluvili jsme s manažerem. Ten nám tvrdil, ze nic z toho není možné a máme přijít za 2 dny, až bude přítomna slečna, která s nami smlouvy sjednavala. Samozdrejme nám tvrdil, ze z jejich strany k pochybení nedošlo, smlouvu, fakturu vše jsem jim podepsala. Po mem argumentu, ze mi nic z toho nebylo ukázáno, pouze podán tablet s podpisem mi bylo sděleno, ze to není možné. Samozdrejmě je moje chyba, ze jsem podepsala něco, co nevidím, ale bylo to na základě klamnych informaci. Uvidíme, jak pochodime v pátek, počítám, ze stejně jako dnes. Poté mám již sepsanou stížnost od právníka s podpisem a obrátím se na českou obchodní inspekci. Toto jednání je opravdu za hranou lidskosti, ještě když vidím, kolik lidi je na tom stejně jako já.
Mohli bychom se všichni spojit a podat i společnou žalobu. S par lidmi již v kontaktu jsem.


Produkt

Citroen C3 - 9C02908


Požadované řešení

Žádám o možnost vracení GPS lokatoru, který mi byl vnucen za lživých okolností a požadovat částku 24 000 Kč zpět. Také vrátit částku 9 999kc za program výměna plus, který měl být zdarma.
Jednalo se prokazatelně o klamavé jednání a nekalou obchodni praktiku. Na základě toho, požaduji snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závaznosti nekalé praktiky, čili 33 999KČ


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2024 07:32, před 10 měsíci

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 13:22, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.