Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Byl jse na aukru 31.3.2024 málem podveden fiktivním zájemcem ,který měl zájem o vzduchovku .č.nabídky***,ve zkratce poznal jsem že jde o podvodný manévr a od prodeje odstoupil ,tím že jsem ukončil veškerou komunikaci s kupujícím.Aukru jsem vše nahlásil,s tím že mi odpověděli že děkují za spolupráci při odhalovaní těchto podvedu.Na dotaz zdali mi vrátí provizi z prodeje,který se neuskutečnil,mi řekli že už mi ho vratily ,ale že je to v procesu ,který nějakou dobu trvá.A světe div se :najednou mi ve schránce přistála faktura a zaplať!!!!!Na dotaz co to znamená,mi bylo řečeno ,zaplať žádost o navrácení provize se zamítá,není prokázáno že se prodej neuskutečnil.Člověk se může bránit jen tak že zruší účet a aukro čau mějtecse dobře ve vašem okrádáni lidí....ale ouha účet zrušit nejde,mám čekat zase nějakou faktůru,za něco o čem vůbec nemám ponětí???Řekl bych že společnost to má dobře vymyšleno,žádný adekvátní kontakt,žádný telefon,prostě,využívají času jako prodlení ,protože se s nima nemáte jak spojit.Takovou zlodějskou firmu jsem už dlouho neviděl,já to zaplatím nemám cas ani chuť se s nima tahat,ale poku mi i přesto ten účet zrušit nepůjde tak se do toho vložím....
Vzduchová puška číslo nabídky ***
Úplna náprava tohoto podvodného jednání,a možnost dát aukru sbohem
|
Tweet |
Podle bodu 2.1.3. obchodních podmínek společnosti vystupuje provozovatel (Společnost AUKRO s.r.o.) pouze jako zprostředkovatel možnosti uzavřít kupní smlouvu. Po úspěšném skončení nabídky předá provozovatel prodejci kontaktní údaje potenciálního kupujícího. Tímto okamžikem vzniká provozovateli nárok na servisní poplatek.
Provozovatel přitom nenese žádnou odpovědnost za porušení kupní smlouvy některým z uživatelů (např. nezaplacení kupní ceny, nepřevzetí věci atd.).
V bodě 2.3.2. je uvedeno, že po úspěšném skončení nabídky vzniká provozovateli vůči prodejci nárok na servisní poplatek ve výši a za podmínek uvedených v „Sazebníku poplatků“, a to bez ohledu na to, zda bude kupní smlouva mezi uživateli platně uzavřena či zda uživatelé splní povinnosti z kupní smlouvy vyplývající.
Nabídka je skončena úspěšně v okamžiku, kdy kupující oznámí provozovateli zájem přijmout návrh na uzavření kupní smlouvy u nabídek typu "Kup Teď" a provozovatel poskytne jeho kontaktní údaje prodejci, nebo u "Aukčních nabídek" okamžikem ukončení nabídky, ve které byla kupujícím navržena alespoň počáteční vyvolávací cena a provozovatel poskytne kontaktní údaje kupujícího prodejci.
Pokud uživatel bude v prodlení se zaplacením poplatků (např. servisního poplatku), může společnost AUKRO s.r.o. své pohledávky za uživatelem vymáhat v občanskoprávním řízení. Předmětem vymáhání mohou být poplatky včetně příslušenství pohledávky sestávající z úroků a nákladů spojených s uplatněním pohledávky. V případě občanskoprávního řízení náleží společnosti AUKRO v případě úspěšného sporu také náklady řízení.
Pokud však společnost nabízí možnost osvobození od servisního poplatku v případě, kdy se prodej neuskutečnil, neměl by být poplatek po spotřebiteli požadován a měl by být vrácen.
Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že bude poplatek z prodeje již byl spotřebiteli vrácen, mělo se tak také stát.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
tento případ je již vyřešen, ve stručnosti jen podáme vysvětlení, k čemu došlo.
V případě nedokončeného obchodu si může prodejce zažádat o vrácení provize. Dne 31.3.2024 jsme spotřebiteli potvrdili vrácení provize, avšak nedopatřením na naší straně k refundaci nakonec nedošlo. Spotřebiteli byla provize dodatečně refundována dne 4.4.2024, o čemž jsme ho také informovali e-mailem.
Co se týká zrušení účtu, spotřebitel byl informován, že účet lze zrušit dle podmínek, tj. po uplynutí 30denní lhůty od posledního nákupu, tj. 1.5.2024.
S pozdravem
Andrea Zemanová
vedoucí zákaznické péče
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k dodatečné refundaci provize) stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.