Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#75656Po třetí vrácená sekačka během dvouleté záruční doby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2024, před 10 měsíci

Alena Barborková

Znění stížnosti

Dobrý den! Číslo mé zákaznické karty ***
11.1.2023 jsem ve Strakonicích v Moutfieldu zakoupila sekačku Patriot LM 40PSP. Do 30.3. 2023 jsem ji měla uloženou na prodejně. Když jsem chtěla po prvé sekat, vůbec nefungovalo startování. 1. reklamace uznána - výměna startovacího zařízení. 11.9.2023 - 2.reklamace uznána - výměna karburátoru, sytiče .15.9.2023 jsem si ji odvezla po opravě. Již jsem nesekala a sekačku uložila. 27.3.2024 výměna benzínu po zimě a sekačka pouze po nějaké době naskočila a zhasla.Tak to šlo dokola tři čtvrtě hodiny. Dnes a to je 4.4.2024 - třetí reklamace.
Jak dlouho budu stroj vracet? Už jsem dost naštvaná. Nová sekačka a během roku 3reklamace. Můžete se mi k tomu prosím vyjádřit? Jestli ji budu reklamovat 3 krát ročně, tak až skončí záruční doba, tak to ji mohu rovnou vyhodit. Oprava se nevyplatí. Vždycky jsem byla s vámi spokojená, nakoupila jsem u vás spoustu věcí, ale teď jsem velmi zklamaná.


Produkt

Sekačka ben.PatriotLM 40PSP


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2024 12:18, před 10 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud by se jednalo o stejnou vadu:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud by se nejednalo o stejnou vadu:
V určitých případech je možné považovat větší počet vad za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 2171 odst. 1 písm. c) OZ. O větší počet vad se však zpravidla jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2024 11:19, před 9 měsíci

Ke stížnosti paní Barborkové uvádíme, že příčinou vytýkaného problému se startem stroje není výrobní ani materiálová vada, ale pochybení obsluhy, která ve stroji dlouhodobě v době jeho nečinnosti ponechává palivo, které se postupně rozkládá. Jeho úsady zalepily a znehodnotily karburátor takovým způsobem, kdy už nelze ani vyčistit v ultrazvukové lázní. Na způsob uskladnění paliva ve stroji upozorňuje nejen návod k obsluze, ale mělo by se jednat o informaci v obecném minimálním technickém povědomí uživatele, který si stroj se spalovacím motorem pořizuje.
Opět jsme zvolili vůči zákaznici ještě protentokrát vstřícný a benevolentní přístup a poměrně nákladnou opravu spočívající ve výměně karburátoru za nový a kompletního vyčištění palivové soustavy za ni uhradili v plné výši. Sekačka je plně funkční připravena k bezplatnému vyzvednutí. S tímto již byla paní Barborková seznámena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 13:42, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 15:44, před 8 měsíci

Opětovně žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, příp. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.6.2024 08:14, před 8 měsíci


Alena Barborková

Dobrý den, nyní opravená sekačka startuje, jako nikdy před tím, takže
dle mého, až nyní byla správně opravena. Velmi mě rozladil komentář servisu Moutfieldu, že jsem si za to mohla sama špatným uskladněním. Nesouhlasím. Údajně nový karburátor po druhé opravě se přece nemůže zanést, když nebyla sekačka ani jednou v chodu, protože od opravy byla nepoužitá a uskladněna.
Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.6.2024 09:54, před 8 měsíci

V karburátoru se tvoří úsady z degradujícího paliva právě nejvíce v době, kdy se stroj nepoužívá a je ponecháno dlouhodobě v palivové soustavě. Na tuto skutečnost upozorňuje návod k obsluze a patří i do obecného technického povědomí. Opravu v hodnotě řádově tisíců korun od nás zákaznice dostala bezplatně. Doufejme, že se strojem bude v budoucnu již po několikátém upozornění správně zacházet, aby se zcela zbytečný problém neopakoval. Celou záležitost tímto považujeme za uzavřenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 08:56, před 8 měsíci

Děkujeme stranám za součinnost.

Vzhledem k tomu, že sekačka byla společností opravena a spotřebitelka je nyní se sekačkou spokojena, stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.