Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#75659Neuznání reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2024, před 10 měsíci

Jana Šlaufová

Znění stížnosti

Začala bych otázkou, k čemu slouží strunová sekačka? Je normální, pokud seču 40 m kolem plotu vypotřebovat celé nové balení struny?
Mám tedy problém se strunovou sekačkou, kterou jsem koupila na podzim 2023. Hned po prvním sekání, jsem vypotřebovala strunu, která byla jako základ při koupi a k tomu celou další strunu, koupenou jako náhradní. Odvezla jsem tedy sekačku k reklamaci - byla poslána do servisu myslím v Kralupech nad Vltavou, reklamace byla uznána: Vadná cívka se strunou - výměna v rámci záruky. Naštěstí jsem měla možnost sekačku ještě vyzkoušet a problém byl ten samý. Opět jsem vezla na reklamaci a opět byla přibližně po dvou týdnech uznána a opět řešen ten samý problém výměnou dílu. O Velikonocích jsem sekačku použila a problém nastal znovu, ten samý, mám plnou zahradu 4-5 cm dlouhých kousků struny, která se rozvine a urazí, v jednom místě, kde jsem sekala a struna vyletěla najdu i 6 ks stejně dlouhé nasekané struny.
Reklamace mi byla již druhý den vyřízena, dnes jsem ji šla dořešit na servis Plzeň Bory a bylo mi řečeno, že na servisu sekačku rozebrali a shledávají moji reklamaci jako neoprávněnou, že sekačku špatně používám a že mi tím pádem peníze nevrátí.
Když jsme šli sekačku vyzkoušet, cívka byla bez struny, ale do servisu jsem ji dávala se strunou navinutou(kam se poděla?). Šli jsme tedy s pánem ven vyzkoušet sekání a na 1,5 metru sekaného úseku musel strunu 2x odvinout, aby mohl pokračovat. A sdělil mi, že je to zcela normální, že se struna urazí, když seču u překážky. Přijde mi to zcela nepochopitelné, již jsem používala dříve min. dva typy strunových sekaček a to, abych vypotřebovala takové množství struny při jednom sekání se mi nikdy nestalo.
Problém byl 2x uznán a když se mají vracet peníze, tak to není chyba sekačky, byť dělá pořád to samé?
Sekačku jsem v servisu nechala, protože na tohle nemám nervy ani peníze, bohužel 1890,- Kč je v háji, ale rozčilovat se s tím nehodlám, to bych za sezónu nechala za strunu víc peněz, než stála celá sekačka.


Požadované řešení

Uznání reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2024 11:39, před 10 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud by se po vyřízení reklamace a opravě zboží vada na zboží stále projevovala, má spotřebitel právo zboží zaslat podnikateli zpět, aby reklamaci vyřídil v původní lhůtě. Není tedy podaná nová reklamace a neběží nových 30 dní na její vyřízení.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zamítnutá reklamace:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2024 12:57, před 9 měsíci

Ke stížnosti paní Šlaufové uvádíme, že je z technického hlediska zcela logické, že se struna při nárazu na větší pevnou překážku poškodí. Ať už se jedná o plot, náletovou dřevinu, obrubník aj. Zvlášť struna slabého průměru, kterou je stroj se slabším výkonem motoru, který si zákaznice zakoupila, opatřen. Tento druh stroje je s ohledem na jeho výkon určen pro dosekávání menších ploch. Způsob, jak správně se strojem pracovat, je popsán v návodu k použití stroje.
Byť pro vrácení pořizovací částky nevznikl zákonný důvod, v rámci uzavření stížnosti smírem ji paní Šlaufové vrátíme. Kolegové z plzeňského servisu jsou s tímto rozhodnutím seznámeni a jakmile jim zákaznice zašle na e-mail servis.plzenbory@mountfield.cz své číslo účtu, zajistíme převod.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 13:47, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla informovat, až jí budou peníze za zboží vráceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.4.2024 15:38, před 9 měsíci


Jana Šlaufová

Děkuji za možnost obrátit se na váš portál VašeStížnosti.cz. Musím říct, že je velmi povzbudivé už jen to, že se za vás někdo postaví, moc si toho vážím.
Společnosti Mountfield a.s. děkuji za vstřícné gesto a vyřízení mé stížnosti. Peníze mám již na účtě i finální jednání se servisem Plzeň Bory bylo velmi rychlé.

Ještě jednou děkuji všem!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.4.2024 15:43, před 9 měsíci

Děkujeme paní Šlaufové za pozitivní reakci a bude nám ctí, pokud budeme moci i do budoucna počítat s její zákaznickou přízní. Váš Mountfield

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.4.2024 21:58, před 9 měsíci


Jana Šlaufová

Hodnocení: