Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:128
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75670Vrácení penez při nerealizovaném nákupu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2024, před 10 měsíci

Radovan Mejzlík

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 23.3. 24 jsem si na internetových stránkách objednal stůl z Vaší nabídky. obj. č. ***.
Zboží nešlo rezervovat , musel jsem zaplatit. Po avízu k odběru zboží jsem se nejprve šel podívat na vystavené zboží v prodejně v Brně. Zboží bylo úplně jiné. Oproti internetovým stránkám byl stůl uplně jiný s umělými suky a absolutně mi nevyhovoval. Sepsali jsme ve skladu zrušení smlouvy a bylo mi sděleno , že peníze mi přijdou zpět do 4 dnů, podotýká do 4 dnů.
Napsal jsem Vám požadavek na info do vašich stránek kdy mi přijdou peníze, že už je po T:, a nikdo -ani umělá inteligence- mi neodpověděl.
Našel jsem číslo na spojovatelku, která mi sdělila že peníze za vrácené zboží se dle smluvních podmínek vrací do 13 dnů, což mě tedy nešlo na rozum , protože já jsem zboží nevracel ,nýbrž nevyzvedl. ale to už jsem nestihl spojovatelce vysvětlit. Stále mě přerušovala a skákala do řeči a oháněla s smluvními podmínkami. Rázně jsem ji znovu sděloval až mě nepřerušuje , že chci doříct větu, nečeš mi sdělila, že na sebe nenechá křičet a zavěsila. Jestli si takto někdo představujete jednání se zákazníky, tak nás(Vás) teda bůh chraň.
Výsledek, že jsem byl vlastně internetovými stránkami vmanipulován ke koupi, přijel jsem pro zboží a zjistil, že jsem byl defakto oklamána a vy ještě bezdůvodně držite moje peníze na Vašem učtu 14 dní, je tedy fakt zarážející.
Jsem hluboce zklamán, jak celým internetovým obchodem , tak přístupem Vaší spojovatelky.
Mejzlík Radovan Váš bývalý zákazník


Produkt

ve skutečnosti uplně jiný stůl jak na int. stránkách


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2024 14:57, před 10 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před samotným převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 13:27, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.