Společnost


Woltair s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#75671Nedodržení smluvní slevové akce "30/50" při pozdní instalaci tepelného čerpadla LG, pozdní reakce na reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2024, před 10 měsíci

Lenka Pešl Babjarová

Znění stížnosti

Okamžitě při instalaci TČ byla společnost vyrozuměna, že chybí nádrž na vodu (dodáno pouze TČ a bojler). Pracovník společnosti popíral, že by byla k našemu modelu TČ nádrž potřebná. Po konzultaci s technikem výrobce TČ značky LG bylo řečeno, že nádrž je nutná, bez ní nebude instalace schválena a nebude možno topit! TČ instalováno zatím pouze s bojlerem. Instalace nádrže na vodu až po 34 pracovních dnech.
Na základě akce "30/50" = nainstalujeme vám TČ do 30 pracovních dní, jinak to máte za poloviční cenu, se zákazník domáhá vrácení 50 % z ceny zakázky (cca 161 000 Kč).
Reakce reklamačního oddělení na náš požadavek slevy až po více než měsíci. Paní po telefonu uznala zdržení 4 dny a nabídla kompenzaci 5000, což jsme odmítli. Jiná paní nám pak e-mailem napsala, že na nic nemáme nárok, ale že nám nabízí 15 000. Opět jsme odmítli s tím, že toto není 50 %. Několikrát nám sdělili, že se ozvou, neozvali se. Poslána předžalobní výzva. Na tu reagovali e-mailem, že jejich právní oddělení má 14 dní dovolenou, že se pak ozvou. Nikdo se neozval. Ozvali se po měsíci s tím, ať už jim nic nepíšeme, že nám řekli, že na nic nemáme nárok.
Společnost argumentuje tím, že topná zkouška = nahřátí vody v bojleru, proběhla pár dní od začátku instalace TČ, čímž je dle jejich smlouvy instalace dokončena.
Zákazník splnil všechna pravidla slevové akce a domáhá se slevy, protože instalace nebyla kompletní, jak si žádají pravidla akce: "f) Pořadatel provede kompletní instalaci Zařízení a uvede Zařízení do zkušebního provozu, nicméně učiní tak až po uplynutí 30 pracovních dnů..." Ano, několik dní po instalaci bylo možno užívat TČ k ohřevu teplé vody v bojleru, ale nikoli k topení! Domníváme se, že nejde jen o malý nedodělek, jelikož bez nádrže na vodu nebylo možné začít topit.
Mimo to jsme během zakázky řešili tyto problémy: nekomunikace ze zákazníkem; popírání technických obtíží, které zákazník popisoval; nutnost podepsat smlouvu o dílo do 24 hodin od zaslání; nemožnost upravit drobnou chybu ve smlouvě; instalace probíhala nečekaně na několik etap a zákazník musel odcházet kvůli tomu ze zaměstnání; účtování si položek, které nebyly instalovány, nutná kontrola a nové vyúčtování; nečekané zanechání zákazníka 4 dny bez teplé vody; reklamační oddělení min. 2x reagovalo až více než po měsíci; nemožnost dovolat se na patřičné oddělení jelikož na webu jsou dostupné kontakty pouze na obecné infolinky.


Produkt

Instalace tepelného čerpadla značky LG sloužící pro ohřev vody v bojleru a pro vytápění malého rodinného domu. Na základě smlouvy o dílo, která zahrnuje i akci "30/50" = "nainstalujeme vám TČ do 30 pracovních dní, jinak to máte za polovic", se zákazník domáhá slevy 50 % z celkové ceny díla, jelikož instalace byla dokončena až za 34 pracovních dní, až to této době bylo možno užívat TČ k vytápění domu.


Požadované řešení

Zákazník požaduje slevu 50 % z celkové ceny zakázky, tak jak je uvedeno v marketingové akci s názvem "30/50". Sleva 5000 Kč není dle zákazníka adekvátní vzhledem k tomu, že celková cena zakázky je něco přes 322 000 Kč. Zákazník očekává vstřícnou a neprotahovanou komunikaci, vedoucí k mimosoudní dohodě výhodné pro obě strany.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2024 07:39, před 9 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Pokud však společnost výslovně uvádí, že v případě neprovedení díla včas bude cena díla poloviční, měl by mít spotřebitel nárok na snížení ceny díla v této výši.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, tak jak zde již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Woltair s.r.o., Na Radosti 399, 15521 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 13:30, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.