Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.8.2023 jsem zakoupil u spol. Electroworld notebook Asus Vivobook v hodnotě necelých 10.000,-.
Dne 27.3.2024 jsem NB reklamoval na pobočce Černý Most. Závada - nejprve přestal dobíjet baterii, chvíli běžel na adapter a nakonec už ani nenastartoval. NB používám téměř výhradně va studiu na tvorbu hudby, nikam s ním nejezdím ani nepřenáším. Po týdnu mi přišla z EW sms s "Cenovou nabídkou" k reklamaci na 14.652,- Kč ! Důvod cituji: "Váš servisní požadavek není pokryt zárukou" ... to je vše, nic víc. Vaše vyjádření pošlete na ...bla,bla. Musel jsem si smsku přečíst několikrát, než mi došlo, že to není opožděný aprílový žert a začalo ve mě narůstat rozhořčení, čím dál víc s každým neúspěšným pokusem dovolat se zpátky na číslo z textovky. Vážil jsem tedy cestu na pobočku, abych se dozvěděl jaký je tedy důvod neuznání nároku na záruku(zakoupeno před 7mi měsíci) a co je tedy příčina závady a proč po mě chtějí o třetinu vyšší poplatek za opravu čehosi, než stál nový notebook.?! Situace na pobočce - slečna v oddělení reklamací mi s úsměvem sdělila, že jsem přeci dostal cenový návrh, tak co mi není jasné? Znova vysvětluji, že bych opravdu moc rád znal důvod, přibíhá kolega a pomáhá slečně otevřít email od servisu...kde se všichni dozvídáme to samé co jsem dostal v sms. Nastal čas zavolat manažera a já tedy znovu potřetí vysvětluji a již se značným úsilím abych neexplodoval se dožaduji DŮVODU za CO mám platit 15 tisíc opravu NB za 10 tis. v záruční době.
" Zřejmě nějaké mechanické poškození" odbyl mě manažer O a tím se to pro něj zdálo vyřešené.
Rád bych věděl jaké a chci vidět detailní popis , eror log file, vyjádření servisu dříve než vytáhnu 15.tisíc z peněženky, přijde mi to logické. Dožaduji se telefonického kontaktu se servisem ovšem opět bezvýsledně. "My na ně máme jenom email" doráží mě O( na stránkách EW je tel. k dispozici, jak později zjišťuji . pozn.autora). Kapituluji. O píše email servisu s prosbou zákazníka o upřesnění zamítnutí reklamace a já zahanben a potupen odcházím a slibuji si, že to takhle nenechám.
Takže čekám na laskavé vyjádření servisu a dříve než oslovím ČOIku se stížností o pošlapání práv spotřebitele, prosím o Váš názor/radu jak se mohu bránit. Vidím, že pěkných pár stížností na reklamace v EW jste již dostali, takže asi tušíte, jakou frustraci prožívám.
Předem děkuji za Váš názor. Stanislav Klein
Asus Vivobook 15 X1504ZA-BQ092W
Oprava v záruční době. Omluva za netransparentnost při řešení reklamace
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podle § 19 odst. 5 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen vydat spotřebiteli písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydání písemného potvrzení o reklamaci je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. y) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážení,
Na základě zaslané výzvy spotřebitelem k prověření předmětné reklamace na výrobek ASUS Vivobook, byl prověřen průběh reklamace ve společnosti Electro World a autorizovaném servisním centru společnosti Asus.
Dle prověření došlo k individuálnímu pochybení při komunikaci se spotřebitelem, kde následně po zjištění pochybení spotřebitel obdržel veškeré podrobnosti a náležitosti k řešení předmětné reklamace.
Zároveň na pobočce, kde byl výrobek reklamován bylo přijato opatření, aby se uvedené pochybení neopakovalo.
Za vzniklé komplikace během komunikace se spotřebiteli omlouvám.
Děkuji, Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Notebook jsem odvezl do opravny v Mělníce. Do tří dnů vyřešeno/opraveno vyčištěním zasažených částí od oxidace po zatečení. Cena 2990,- viz přiložený dokument.
Prosím tedy o ukončení případu a děkuji dTestu za komentář. I přes omluvu ze strany prodejce a ujištění, že byla učiněna opatření se budu Electro Worldu vyhýbat
velkým obloukem.
Děkuji Stanislav Klein
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření. Stížnost vzhledem k výše uvedenému (k opravě notebooku u jiné společnosti) uzavíráme bez dosažení dohody stran.