Společnost


February s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7569Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2015, před 9 lety

Kateřina Zajícová

Znění stížnosti

U firmy February s.r.o. jsem si zakoupila zboží v hodnotě 347,- Kč. Jednatel firmy mi prostřednictvím mailové komunikace přislíbil dodání mnou objednaného zboží, bohužel tak doposud neučinil. Od smlouvy jsem tedy odstoupila, načež mi bylo sděleno, že mé jednání je protiprávní, že od kupní smlouvy nemohu odstoupit v případě, že mi zboží ještě nezaslal. Víc se mnou již nikdo nekomunikuje, na vznesené dotazy, kdy mi zboží zašlou, nikdo nereaguje.


Produkt

Ochranné pouzdro pro Samsung Galaxy S3 i8190 Mini - S III Mini - zelené


Požadované řešení

Vrácení peněz / dodání produktu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2015 13:04, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitelka kupní cenu ve výši 347,- Kč již uhradila, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době.

Byla-li sjednána konkrétní doba dodání zboží, a podnikatel nesplní svůj závazek ve sjednané lhůtě, nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním závazku. Pokud v důsledku prodlení dlužníka dojde k podstatnému porušení smluvní povinnosti, tak má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez dalšího. Jestliže prodlení zakládá nepodstatné porušení smluvní povinnosti, je možné od takové smlouvy odstoupit až poté, co poskytne spotřebitel dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění. V případě prodlení druhé strany se můžete dožadovat splnění, anebo můžete od smlouvy odstoupit. Dodatečná lhůta nemusí být nutně poskytnuta výslovně, postačí, že je poskytnuta mlčky. Dodatečná lhůta nesmí být nepřiměřeně krátká. Měla by být zejména přiměřená tomu, co je třeba ještě dodat nebo vykonat, aby bylo vůbec reálné během ní závazek splnit. Rovněž ale musí být brán zřetel i na délku doby, která již marně uplynula. Pokud druhá strana nesplní svou povinnost v této dodatečné lhůtě, i když spotřebitel oznámil, že ji už více neprodlouží, platí, že od smlouvy odstupuje.

Nebyla-li však konkrétní doba dodání sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Chybí-li tedy ve smlouvě termín či lhůta dodání zboží, je nutné prodávajícího k plnění vyzvat. Splnění závazku může spotřebitel požadovat kdykoliv bez omezení, třeba i druhý den po uzavření smlouvy. Druhá strana je na základě výzvy povinna splnění své povinnosti dostát bez zbytečného odkladu, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Bude jistější ve výzvě uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná. Nebude-li výzva k plnění úspěšná, dostává se povinná strana do prodlení. Na základě porušení smlouvy prodlením dlužníka je oprávněn spotřebitel odstoupit od uzavřené kupní smlouvy a současně požadovat náhradu škody tím způsobenou.

V případě, že není zboží dodáno ani po výzvě k dodatečnému plnění, má tedy kupující právo dle § 1978 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Výzvy k plnění ze smlouvy, jakož i odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku na internetových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci výzva k plnění, jakož i odstoupení od smlouvy účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce finanční prostředky ve stanovené lhůtě, doporučujeme prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 13:38, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.