Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kopie mého dopisu na Arol, kde je vše popsáno
Vážení,
zcela nesouhlasím s Vaším rozhodnutím o neuznání mé reklamace č. 10773 a to z těchto důvodů:
- 22.7. jsem od České pošty převzal Vámi zaslaný opravený telefon.
- okamžitě po převzetí jsem telefon vybalil a pokusil se ho zapnout - marně
- demontovali jsme zadní kryt abychom mohli vložit SIM kartu a bylo vidět následující: obr. nebo přílohy
na obrázku je jasně vidět že ZCELA CHYBÍ část tlačítka ON/OFF která zajišťuje přenos stisknutí z krytu na vlastní spínač.
- telefon jsme okamžitě zabalili, připojili popis problému (viz reklamace č.10773)a 22.7.ve 14.43 odeslali zpět na Vaši firmu
Tvrzení Vašeho technika, že jsme závadu způsobili "neopatrným zacházením" je nesmysl a to z těchto důvodů:
- pokud by chybějící část mohla vypadnout při otevření zadního krytu, tak by vypadly i ty z vedlejších tlačítek, což se nestalo.
- otevření (odstranění) zadního krytu je běžná činnost a tudíž telefon musí být konstruován tak, aby po odstranění tohoto krytu nic nevypadlo
- jak jsem již uvedl výše mohu svědecky dokázat, že s telefonem nebylo v žádném případě manipulováno jinak, než že byl odstraněn zadní
kryt, aby se mohla vložit karta.
Vzhledem k výše uvedenému a přiloženým fotografiím Vás žádám o přehodnocení Vašeho rozhodnutí.
Reklamaci číslo 10773 jste přijali 23.7. (e-mail).
Dle občanského zákoníku je třeba reklamaci vyřídit do 30-ti kalendářních dní.
Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Rozhodnutí o reklamaci mi došlo 21.8. v 18.50, tedy 28 dní od data podání reklamace. Budu-li za uznání reklamace považovat Váš e-mail ze dne 23.7. o zaevidování reklamace, pak je vše samozřejmě v pořádku, o to více potom nerozumím Vašemu negativnímu rozhodnutí o reklamaci
Na základě výše uvedeného žádám o vyřízení mé reklamace č. 10773 do 23.8.2015.
V případě, že nebude do tohoto telefon opraven, odstupuji od kupní smlouvy a žádám o zaslání kupní ceny telefonu: 2.839,-Kč vč. DPH
Jak při 1. reklamaci č. 10637 i při této druhé reklamaci č. 10773 jsem opakovaně nabízel, že telefon doručím do Bavorské ulice osobně. Mělo by to vzhledem k mému pracovišti (Jinonice) logiku a celý proces mohl být efektivnější a levnější. Toto bylo pokaždé Vámi odmítnuto, s odůvodněním, že přijímáte reklamace pouze poštou nebo kurýrem.
Držel jsem se tedy vašeho požadavku a poslal obě reklamace poštou.
Pokud dojde k vracení kupní ceny za telefon, žádám zároveň o úhradu, v souladu s občanským zákoníkem, účelně (dle Vašeho požadavku)vynaložených nákladů na dopravu
Celkem se jedná o poštovné 234,- Kč s DPH (2x 117,- Kč)viz příloha kopie podacích lístků.
Celková suma, kterou budu v případě neuznání reklamace požadovat činí 3.073,- Kč.
Na závěr mi dovolte zopakovat, že i nadále trvám na to, že reklamace je oprávněná a žádám o opravu telefonu nebo vrácení kupní ceny a uhrazení účelně vynaložených nákladů na dopravu dle nového občanského zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele.
Věřím, že na základě uvedeného své rozhodnutí o neuznání reklamace přehodnotíte a společně se vyhneme dalším nepříjemným jednáním.
Se srdečným pozdravem / With kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ivan Eder
specialista vnější služby poradenství servisní sítě
AS Service Training
Porsche Česká republika s.r.o.
mobilní telefon Smartphone XIAOMI Red Rice
oprava eventuelně výměna za bezvadný kus - vrácení peněz v posledním případě
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a prodávající trvá na zamítnutí reklamace, doporučujeme spotřebiteli, aby sepsal svůj nesouhlas s vyřízením reklamace a převzal si svůj mobilní telefon. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který na žádost spotřebitele vypracuje znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.
Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na náhradu účelně vynaložených nákladů. Účelně vynaloženými náklady se rozumí takové náklady, které musel spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i na znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Spotřebitel může také od smlouvy odstoupit a to z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.