Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#75702Nevrácení depozitu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2024, před 9 měsíci

Věra Knollová

Znění stížnosti

Dobrý den, mám u společnosti O2 depozit v celkové částce 5.000,-Kč/z důvodu vedení v insolvenč. rejstříku-insolvence skončena v roce 2016 a vymazání ze všech registrů bylo v roce 2021/. 2.000,-Kč je u služeb, které využívám. Mě se hlavně jedná o vrácení částky 3.000,-Kč, které jsem složila v prosinci 2019 na nákup TV Samsung/uzavřena smlouva na 4 roky se splátkou 279,-Kč měs./ Vše jsem řádně a včas uhradila, poslední splátka byla zaplacena v lednu 2024 za vyuúčtování 12/2023. Depozit mi měli vrátit po uhrazení této smlouvy. Po uhrazení jsem zažádala o vrácení depozitu, jak přes zaměstnance O2 prodejny, tak i doporučeným dopisem na adresu společnosti O2. Tuto výzvu obdrželi 17.1.2024,ale zatím nikdo nereagoval.


Produkt

TV Samsung na splátky


Požadované řešení

Žádám tímto společnost O2 o vrácení depozitu v částce 3.000,-Kč, jelikož tato smlouva byla již ukončena a vše bylo řádně a včas uhrazeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2024 12:09, před 9 měsíci

Jestliže je něco označeno jako "depozit" nebo "záloha", nejedná se ze zákona o propadnou částku - společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce (případně celou) pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce (resp. celou kauci). Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení. Úprava bezdůvodného obohacení se nachází v § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jestliže spotřebiteli společnost přislíbila depozit vrátit po uhrazení smlouvy, mělo tak být společností učiněno.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 12:18, před 9 měsíci

Hezký den, vrácení depozitu, rovněž i podmínky jeho navrácení, se řídí smluvními podmínkami dané společnosti. Takto dohodnuté podmínky jsou závazné pro obě strany smluvního vztahu. Poprosím o zaslání Vašeho telefonní čísla a data narození formulářem zde na dtestu v sekci neveřejné údaje nebo nás kontaktujte pomocí emailové adresy info@o2guru.cz.V emailu prosím doplňte požadované údaje a odkaz na vaší stížnost. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 12:30, před 9 měsíci


Věra Knollová

Tel: ***
Dat. nar. ***

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 12:34, před 9 měsíci

Hezký den, děkuji za doplnění. Depozit na 3000,-Kč je držen po celou dobu trvání aktivních služeb a služby jsou u naší společnosti stále aktivní. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 12:44, před 9 měsíci


Věra Knollová

Nesouhlasím s Vámi, po uhrazení bylo uvedeno-pokud jste při uzavření smlouvy složily depozit, můžete si zažádat o jeho vrácení. Aktivní služby sice mám, ale na nich máte složen depozit v částce 2.000,-Kč.Smlouva tedy služba Televizor Samsung na splátky zanikla,tudíž již neexistuje, proto nadále trvám na vrácení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 12:50, před 9 měsíci

Hezký den, je mi líto, ale mýlíte se. Depozit nebyl vázán ke splátkám televizoru, ale k objednávce na aktivaci balíčku O2 Spolu vzhledem k proběhlé insolvenci. Bude Vám tedy vrácen poté, co budete mít zrušené veškeré služby. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 13:07, před 9 měsíci


Věra Knollová

Já nadále s Vámi nesouhlasím, jelikož mi bylo telefonním operátorem sděleno, že se depozit skládá na tuto splátkovou dohodu a po jejím uhrazení mi bude vrácen. Pokud Vy tvrdíte, že je to na smlouvu O2 Spolu, tak jsem byla telefonním operátorem uvedena v omyl. Pokud by mi bylo sděleno, že depozit u Vás bude po celou dobu smluvního vztahu, tak o něj nebudu žádat. Jelikož jsem byla zaměstnancem Vaší společnosti uvedena v omyl a byly mi sděleny lživé informace, nadále trvám na vrácení depozitu, jinak jsem nucena obrátit se na právního zástupce a řešit vše soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 13:40, před 9 měsíci

Hezký den, depozit jste platila 11.12.2019 kurýrovi a televizi byla objednávána až 13.12.2019 a doručena 20.12.20219. Pokud přesto trváte na tom, že Vám byly poskytnuty chybné informace, můžete podat reklamaci a to některým z těchto způsobů - https://www.o2.cz/podpora/vyuctovani/reklamace#c-akordeony-a123302. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 14:18, před 9 měsíci


Věra Knollová

Nadále trvám, že mi byly poskytnuty lživé a nepravdivé informace a operátor mi sdělil, že skládám depozit na splátkovou dohodu Televizor Samsung, který mni bude po uhrazení vrácen, a proto tímto podávám reklamaci k vyúčtování služeb-složení depozitu v částce 3.000,-Kč a trvám na jeho vrácení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 14:20, před 9 měsíci

Hezký den, reklamaci můžete podat přes O2 Chat každý den od 8:00 do 19:00, osobně v kterékoli O2 Prodejně, telefonicky na bezplatné lince 800 02 02 02 nebo nám pošlete nám dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle. Zde není možno provést reklamaci. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 14:47, před 9 měsíci


Věra Knollová

Trvám nadále na vrácení depozitu z důvodu podání lživých a nepravdivých informací ze strany zaměstnance O2 a budu podávat reklamaci k této platbě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 14:55, před 9 měsíci

Hezký den, možnosti, jak můžete reklamaci zadat jsem Vám uvedl. Využijte prosím některou z nich nebo nás můžete kontaktovat přes messenger www.fb.com/msg/o2cz/ nebo info@o2guru.cz a reklamaci Vám rádi zadáme. Je však potřeba nás kontaktovat některým z oficiálních kanálů naší společnosti. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 11:18, před 8 měsíci

Děkujeme stranám za reakce. Údaje (telefon a datum narození) poskytnuté spotřebitelem jsme přeřadili do referenčních údajů.

Doplňující informace k depozitu u společnosti O2 Czech Republic a.s.:
Dle dostupných informací platí následující: "Je-li důvodné podezření, že účastník nebude plnit své povinnosti dle smlouvy a Všeobecných podmínek poskytování služeb O2 (zejm. je-li veden v registru SOLUS či jiném obdobném registru anebo zneužíval služeb) je O2 oprávněna při podání žádosti o zřízení služby požadovat složení přiměřené jistoty, a to až do výše 10 000 Kč. Tato jistota je vrácena na základě písemné žádosti účastníka nejdříve po 12 měsících od zřízení služby, pokud účastník uhradil řádně a včas vyúčtování za služby poskytnuté v posledních 12 po sobě jdoucích zúčtovacích obdobích, nemá závazky po splatnosti ani během posledních 12 měsíců nebylo účastníkovi omezeno či přerušeno poskytování služeb z důvodu nezaplacení vyúčtování. Všechny finanční jistoty jsou vráceny nejpozději po skončení smluvního vztahu, nejsou-li použity na úhradu účastníkova dluhu vůči O2."

Z výše uvedeného vyplývá, že depozit by měl být spotřebiteli navrácen nejpozději po skončení smluvního vztahu.

Jestliže však spotřebiteli operátor společnosti přislíbil depozit vrátit po uhrazení smlouvy, mělo tak být společností i učiněno. Dle vyjádření společnosti je však nutné se v takovém případě obrátit s reklamací na reklamační oddělení na kontaktech uvedených výše.

S ohledem na výše uvedená vyjádření, stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.