Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobry den,
Zakoupila jsem multigril DeLonghi 1030d v zaruce. Foto pred odeslanim kde byl gril neporusen. Pote mi pan odeslal jak byl zabalen jeste s napisem krehke. Ikdyz zde nebylo zadne zbozi k rozbiti. Balik prisel sice neporusen, ale gril byl promacknut. Pravdepodobne na balik neco spadlo. Reklamace nebyla uznana i prestoze byl balik pojisten na hodnotu zasilky. Jiz tedy nechapu proc se zasilka pojistuje a jak by mel byt zabalen, jake zbozi odesilat pres zasilkovnu?
Dekuji pekny den
Multigril DeLonghi 1030d
Zaslani castky na kterou byla zasilka pojistena. Tedy 2700,-
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že z dodání jsou vyloučeny mimo jiné zásilky, které obsahují zboží lehce poškoditelné, křehké a dále také zboží, které je nutno zvláštním způsobem chránit nebo se kterým je nutné zvláštním způsobem nakládat. Odesílatel není oprávněn takovou zásilku předat k přepravě.
Dále se zde uvádí, že Zásilkovna není povinna převzít takové zásilky. V případě, že odesílatel předá Zásilkovně zásilku vyloučenou z přepravy podle čl. 2.2 podmínek, nedojde k uzavření smlouvy a Zásilkovna tak nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé v souvislosti se zásilkou.
V tomto případě se však domníváme, že zboží, které spotřebitel k přepravě předal, obecně nespadá do kategorie výše uvedené a nemělo by tedy dojít k zamítnutí reklamace z důvodu porušení obchodních podmínek.
Dále je v obchodních podmínkách uvedeno, že odesílatel může v aplikaci udat hodnotu zásilky (služba „Udaná hodnota“), a to až do výše 5.000,- Kč mimo jiné pro případ poškození zásilky. Škoda na zásilce je následně nahrazena úhradou částky odpovídající Udané hodnotě.
V případě, že dojde ke vzniku škody, je odesílatel povinen v rámci služby Udaná hodnota předložit čestné prohlášení, kterým potvrdí, že zásilka byla řádně zabalena a uvede číslo bankovního účtu pro
náhradu škody.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Bulantova, mrzí nás, že jste se dostala do takové situace. Pakliže kolegové vaši reklamaci zamítli, měli by ve vyjádření uvést také důvod, proč se takto rozhodli. Nejčastěji k zamítnutí reklamace dochází v takových případech, kdy došlo k poručení našich všeobecných obchodních podmínek. Dle těch je z přepravy vyloučeno jakékoli zboží, které je křehké a může se snadno rozbít. Za to, že budou přepravní podmínky dodrženy, odpovídá odesílatel, doporučujeme proto záležitost nadále řešit s ním. Podrobnější seznam zboží, které se přepravovat nesmí, najdete v obchodních podmínkách (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf). Důležité je obsah také správně zabalit. Jak na to najdete například v tomto článku: https://www.zasilkovna.cz/blog/jak-na-spravne-baleni-zasilek. Nikola, tým Zásilkovny
Odesilatel zbozi zabalil dle meho velmi dobre. Zaslala jsem fotografie. Zbozi bylo pojisteno a oznaceno krehke ikdyz neobsahovalo nic co by se melo rozbit. Nicmene promacknuti nebylo z jeho strany mozne zabranit. Odesilatel nepochybil.
Pekny den
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Pokud na zásilku označení „pozor, křehké” umístil samotný odesílatel, aniž by s přepravcem zvláštní režim sjednal, nemá označení na povinnosti a odpovědnost přepravce žádný vliv. Více informací lze nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-10680/odpovednost-za-krehky-balicek.
Podle § 19 odst. 5 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen vydat spotřebiteli písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydání písemného potvrzení o reklamaci je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. y) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
V tomto případě se domníváme, že řádné odůvodnění zamítnutí reklamace dosud nebylo poskytnuto.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, paní Bulantova, nechali jsme situaci opětovně prověřit. Balení zásilky v tomto případě opravdu nebylo dokonalé, vaši reklamaci přesto znovu otevřeme. Kolegové by se s vámi měli spojit a navrhnout vám řešení, věříme, že k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Reklamace byla kladně vyřízena a je ukončena. Děkuji za vše."
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran. Děkujeme stranám za součinnost.