Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#75725Pokus o smír

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2024, před 9 měsíci

Stanislav Cuber

Znění stížnosti

Dobrý den
Bohužel jsem se chtěl podívat na dražbu která se uskutečnila a já ji ani neviděl , za pár dní mi přišla faktura že mám platit 5 000 Kč vůbec jsem o tom že se má něco platit nevěděl ani neviděl na stránkách ,snažil jsem se smírným způsobem věc řešit i vysvětlit, odůvodňoval jsem svou životní situaci ale zatím bez pochopení rád bych touto cestou znovu velmi pokorně požádal aby došlo k vymazání poplatku i mé osoby z vaší evidence. Nic víc si nepřeji na nikoho neutočím jen se chci lidsky omluvit že jsem obtěžoval a chtěl bych požádat o neplacení poplatku. Nyní jste mi poslali opět předžalobní výzvu od společnosti Pratenorm s.r.o. chtěl bych vás znovu poprosit zda by jste se na to podívali a přihlédli k odůvodnění které jsem vám oznámil. Děkuji za váš čas


Požadované řešení

Chci velice zdvořilostně požádat o neplacení poplatku s odůvodněním v jaké jsem situaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2024 10:04, před 9 měsíci

Dne 23. 1. 2024 došlo ke změně obchodní firmy a sídla. Dříve známá společnost Centrum aukcí.cz s.r.o. se nyní jmenuje Pratenorm s.r.o. a sídlí nově na adrese: Kaprova 42/14, 110 00 Praha.

Máme za to, že společnost Pratenorm s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Pratenorm s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2024 11:03, před 9 měsíci

Dobrý den, absolutně zestručníme naši odpověď, ať je to jasné každému čtenáři i dTestu. Každý potencionální klient obdrží před samotnou registrací email, kde je uveden popis služby a cena služby v tzv. uzamykatelném formátu (formát .pdf), tak jak to vyžaduje tzv. "tlačítková metoda" platná od 6. 1. 2023......dTest zde uvádí, že registrační tlačítko odpovídá této novele, proč si tedy dTest neudělá testovací registraci a nepodívá se, co obdrží před samotnou registrací v emailu.........k tomuto kroku naše společnost vyzývá dTest již více jak 15 měsíců, nechápeme, proč toto nemůže dTest učinit a napsat zde všem pravdu, jak tato registrace u nás probíhá a co vše potencionální klient před samotnou registrací od nás obdrží za informace........to je to tak těžké, udělat si registraci a napsat lidem pravdu....nechápeme tento boj s větrnými mlýny...............dokonce i Krajský soud v HK ve svém posledním rozhodnutí stanovil (bod 59. soudního rozhodnutí), že informace o ceně služby může být v emailové komunikace, která předchází samotné registraci...přesně toto naše společnost splňuje, minimálně od počátku minulého roku.............nechápeme postoj dTestu, jsou dvě možnosti, buď není dTest prakticky schopen učinit registraci, která zabere 27 sekund, nebo prostě nechce své čtenáře informovat pravdivě....jiné vysvětlení není......pokud by si dTest uměl i přečíst text realitního inzerátu, tak by musel vědět, že cena služby je zde též zveřejněna, což asi dTest neumí.....škoda....nechte si opravdu radit od profesionálů...... cena služby je jak v emailu, tak v realitní inzerci.........PROČ DTEST NEŘEŠÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ PODMÍNEK A INZERCE A UVÁDÍ VĚCI Z OBDOBÍ 2019, TEDY STARÉ 5 LET, ABSOLUTNĚ NECHÁPEME, KDYŽ KLIENT PÍŠE, ŽE SE REGISTROVAL 23.1.2024, MŮŽE TOTO FATÁLNÍ POCHYBENÍ DTEST NĚJAK ROZUMNĚ A HLAVNĚ PRAVDIVĚ VYSVĚTLIT ???

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2024 22:20, před 9 měsíci


Stanislav Cuber

Dobrý večer
Jsem si vědom dané právní situace, chtěl bych říct ,že se v mém případě nejedná z mé strany, o stížnost nebo o snahu vyvolat konflikt. Přál bych si, zda by jste brali tuto zprávu , jako žádost o smírné řešení dané situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 15:14, před 7 měsíci

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.