Společnost


SUNTECH computer s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#75738Neuznaná reklamácia - výrobná vada základovej dosky, odmietanie zodpovednosti.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2024, před 9 měsíci

Matej Uríček

Znění stížnosti

Absolútna nekompetentnosť, neochota, vyviňovanie sa a odmietanie zodpovednosti. Na maily odpisujú raz týždenne. Od decembra 2023 (už štvrtý mesiac) reklamujem základnú dosku v hodnote cez 400 EUR ktorá mala výrobnú vadu (procesor nie je možné fyzicky osadiť, čo mám fyzicky zdokumentované). Neustále sa odvolávajú na výrobcu, nikto nerieši práva spotrebiteľa. Vec budem riešiť súdnou cestou.


Produkt

Základná doska MSI X670E Carbon WIFI, SN: 601-7D70-010B2304000032


Požadované řešení

Vrátenie peňazí alebo nový, ZAPEČATENÝ tovar identického typu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2024 11:17, před 9 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2024 11:46, před 9 měsíci

Děkujeme za reakci dTestu. Vada, pro kterou byla věc reklamována není výrobní vadou. Jedná se o mechanické poškození způsobené spotřebitelem. Při převzetí vadné prokazatelně nebylo. Zboží bylo spotřebiteli vráceno, který jak uvádí, bude věc řešit soudné cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.4.2024 17:07, před 9 měsíci


Matej Uríček

Hodnocení: