Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75741Prodej jízdenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2024, před 9 měsíci

Stanislav Vopálenský

Znění stížnosti

Dne 10.04.2024 jsem jel do zaměstnání z Aše do Chebu v 04:43 hodin. Požádal jsem ve vlaku o prodej jízdenky Aš - Cheb tam a zpět IN 25 z důvodu, že v tento čas je pokladna v Aši uzavřená. Průvodčí toto odmítla, že zpět by to bylo s pokutou ve výši 40 Kč. Vydala mi jen jízdenku do Chebu z Aše města ve výši 55 Kč!!! Já, ale nastupoval v Aši. Tímto spojem jezdím již od února roku 2023 a vždy mi každý průvodčí bez problémů jízdenku vytiskl.


Požadované řešení

Proškolit průvodčí. O vrácení 3 Kč za jízdenku z Aše města nežádám.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2024 11:27, před 9 měsíci

Dle smluvních přepravních podmínek společnosti vystaví, v případě odbavení ve vlaku, pověřený zaměstnanec ČD jízdné s manipulační přirážkou po nástupu v obsazené stanici (tj. stanice s funkční výdejnou jízdenek). Manipulační přirážku však neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.

Nákup jízdenky u průvodčího je tedy možný obecně bez přirážky, pokud spotřebitel jede ze stanice, ve které nebyla otevřená pokladna. Jinak je nutné zaplatit navíc manipulační přirážku.

Pokud se tedy spotřebitel domnívá, že je v právu, může ohledně vzniklé situace kontaktovat České dráhy, případně jim dát podnět pro zlepšení služeb.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.