Společnost


Quality search services s.r.o.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75750Podvod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2024, před 9 měsíci

Alexandr Urban

Znění stížnosti

Dobrý den, také jsem se stal účastníkem podvodu kde mi bylo zasláno, že mám zaplatit za službu kterou jsem si měl údajně objednat. Podal jsem stížnost na UOOU kde mi při prvním řízení bylo oznámeno, že společnost je již v řešení obchodní inspekce a PČR
viz:
Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen „Úřad“) obdržel dne 16; prosince 2023 Vaši
stížnost směřující vůči společnosti Hezké oblečení s;r;o;, sídlem Na Folimance 2155/15,
120 00 Praha 2 – Vinohrady, IČO: 19989733;
Úvodem Úřad uvádí, že z veřejně dostupných zdrojů je zřejmé, že jednání výše uvedené
společnosti je v současné době prošetřováno Českou obchodní inspekcí a Policií České
republiky.

Dále mi bylo sděleno, že firma podniká pod novým obchodním jménem, který teď lidem posílá výhružné sms o zaplacení. viz výstřižek

Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen „Úřad“) Vás tímto průběžně vyrozumívá ve věci
podané stížnosti směřujícímu vůči společnosti Hezké oblečení s.r.o., v současné době
podnikající pod názvem Quality search services s;r;o;, sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1
– Staré Město, IČO: 1998933;

V případě potřeby mám i jejich obchodní podmínky tak můžu klidně doposlat


Produkt

Hezké oblečení


Požadované řešení

Vymazat aby již tato společnost nemohla nadále využívat mé osobní údaje a neobtěžovala mě sms ohledně nějakých nesmyslných fakturách


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2024 12:03, před 9 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za zaslané informace.

Jednotlivé zprávy a varování od České obchodní inspekce před touto společností a jejími praktikami naleznou spotřebitelé zde:
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-proveruje-na-zaklade-podani-spotrebitelu-aktivity-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-na-socialnich-sitich/
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-obdrzela-radu-podani-na-jednani-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-doporucuje-obezretnost-pri-pohybu-na-socialnich-sitich/

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (popř. vůbec nevznikl), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Pokud však došlo k registraci na stránkách společnosti platí, že než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je většinou jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost uzavřené smlouvy.

Závazek doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli (navíc i) vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda závazek vznikl. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem.

Ukončit závazek by mělo být možné stejným způsobem, jakým závazek vznikl. Pokud tedy ke vzniku postačovala registrace přes internet, není důvod k tomu, aby výpověď musela být zasílána doporučeně poštou, byť to lze doporučit.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Quality search services s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Spotřebitel může také společně s výpovědí požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jestliže má spotřebitel podezření na podvodné jednání společnosti, může se obrátit i na orgány činné v trestním řízení, např. PČR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 12:19, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.