Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.2.2024 se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka a vůz přestal jet. Zavolala jsem asistenční službu pojišťovny Direct a popsala jim situaci. Bylo mi řečeno, že nemám nárok na odtah, protože se jedná o poruchu, nikoliv nehodu. Měla jsem připojištěné náhradní vozidlo na 10 dní. To mi bylo též odmítnuto poskytnout, že se to dle smlouvy jedná pouze v případě nehody. Byla jsem naprosto odkázaná na sebe, ani smluvní odtahová služba nám nechtěla pomoci, že nemám nárok. Jak je možné, že pojišťovna dělá závěry dřív, než ví, jaká porucha je na autě? Ve smlouvě je prý vytyčena pouze drobná závada, abych měla nárok na odtah. Z faktury, kterou přikládám je zjevné, že to byla jen závada na ventilku v pneumatice, ventilek byl vadný a nesnímal. Toto beru jako drobnou závadu. I přes několik mailů Direct pojišťovna odmítá proplatit fakturu za odtah a diagnostiku a to jsem po nich ani nežádala kompenzaci za neposkytnutí vozu na deset dní, na které jsem měla nárok.
Míním se obrátit na finančního arbitra či nadřazený orgán pojišťoven za neplnění pojistné události.
Vůz značky DACIA DOKKER SPZ 3SZ 26-44
Úhrada faktury z autoservisu, případně kompenzace neposkytnutí vozu.
|
Tweet |
Důležité je v tomto případě to, co bylo mezi stranami ujednáno v rámci pojistné smlouvy. V pojistné smlouvě, kterou spotřebitel uzavřel se společností, budou totiž upravena práva a povinnosti stran včetně výluk z pojištění (tj. případy, na které se pojištění nevztahuje).
Jestliže pojištěný není spokojen s řešením své pojistné události, měl by se primárně se stížností obrátit přímo na svoji pojišťovnu. Ve stížnosti adresované pojišťovně je vhodné sdělit svůj nesouhlas se způsobem vyřízení pojistné události a případně požádat o nové šetření této události.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Subjekty věcně příslušnými k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění jsou Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz, a Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz.
Asistenční služba vždy zjišťuje, o jakou poruchu/závadu se jedná. Pokud klient nemá dané riziko pojištěné nabízí odtah na vlastní náklady, což i v tomto případě bylo nabídnuto. V základní asistenci pro nehodu jsou pojištěné i drobné závady. Do drobných závad patří defekt pneumatiky, záměna paliva, zabouchnuté klíče a vybitá baterie. Defektem pneumatiky dle pojistných podmínek se rozumí mechanické poškození nebo zničení pneumatiky tím, že najela na ostrý předmět nebo proto, že byla ve špatném stavu. V případě jiného důvodu nepojízdného vozidla je nutné mít pojištěnou asistenci pro poruchu, kterou klientka bohužel neměla pojištěnou. Z tohoto důvodu jsme nemohli vyhovět žádosti klientky. Na náhradní vozidlo má klientka nárok pouze za podmínek, kdy je vozidlo odtaženo naší asistenční službou z důvodu jeho nepojízdnosti v rámci pojištěného rizika (dopravní nehoda, drobné závady). I tato podmínka nebyla splněna.
Na základě vyjádření autoservisu porucha nebyla prokázána. Rozsvítila se kontrolka a systém auta reagoval pouze na vadný ventilek, pokud toto neberete jako drobnou poruchu, klamete zákazníka. Jak můžete usuzovat z rozsvícené kontrolky, jakou poruchu vůz má? Když je člověk v úzkých jen se na něj vykašlete, hlavně, že platíme, že. Nedělá to opravdu dobré jméno Vaší společnosti. Nezajistili jste ani odtah, ani jste nepátrali po tom, zda je to drobná či vážná porucha, asistenční služba má řidičům pomoci v nouze, ne se na něj vykašlat. Děkuji dTestu za toto zveřejnění, aby i ostatní raději pojistili vůz jinde. Pokud Vám stojí za těch pro Vás pár kaček přijít o klienta, ukončím s Vámi spolupráci. Měla jsem u Vás pojištěn i druhý vůz, tam už jsem smlouvu rozvázala. Čekala jsem, jak se k tomuto postavíte.
Děkujeme stranám za reakce. S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.