Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne .23.3.2024 jsem v AAA Auto Praha zakoupil vozidlo Octavia 3, 1,2 kw r.z ***. Inzerována akční cena byla 140000,- kč a prodejní cena byla 205000,- kč ze slevou 24500,- kč Částku 180898, kč jsem zaplatil úvěrem ***. Dne 2,4.2024 jsem v prodejně se snažil provést zaplacenou výměnu vozidla v částce 9999,- kč, byl jsem odmítnut. Proto jsem vozidlo *** reklamoval z důvodu, že jsem našel fakturu ( v roce 2022 byl vyměněn motor – starší díl) a nejde doložit počet km vůz jsem kupoval že má najeto 166000 km a ne více a nebyl jsem informován o výměně motoru jen je zajímalo jak jsem faktuře přišel. Po 6fi hodinách jednání mě došla trpělivost tak v 22:30 hod jsem koupil synovy vozidlo za 440000,- kč a vozilo Octavia bylo předáno v 22:00 k reklamaci při předávání potvrzení technik odmítl převzít odstoupení od smlouvy a rovněž zapsat předání otp a plnou moc, které jsem toho dne obdržel poštou. Hned jsem napsal proti tomu stížnost – bez odpovědi. Dne 4.4.2024 jsem se na pozvání p. L. dostavil na reklamační s manželkou a jednal se mnou mladší kolega, který nechtěl sepsat protokol z jednání a nesouhlas s vyřešením reklamace a lhal , že tu není manažer, kterého jsem potkal a šel zpátky na reklamační. Podáno osobně zatím bez odpovědi. Dne 5.4.2024 jsem si převzal vozidlo bez otp a plné moci, které jsou potřebné pro přihlášení. Manažer H. mě slíbil, že v pondělí vše zařídí a doklady poštou pošle a že zavolá, Kontaktovala mě pracovnice AAA, že ať přijedu do Prahy na výkup a řeknu telefon, že tam na mě budou čekat a že vozilo odkoupí za dobrou cenu ( inzerát na 170000,- kč ). Po dvou hodinách jsem podlehl tomu, že k vozidlu nemám otp a plnou moc a pohruškou přihlásit vozidlo do 10 dnů a pokutě 50000,- kč prodal zpět do AAA Auto za 130000,- kč, kdy jsem prodělal na vozidle 50000,- kč. Vozidlo bylo opět inzerováno AAAAuto a 10.4.2024 již bylo prodáno, jistě ne bez dokladů. Na výpovědi na vozidlo a doplňkové služby mě p. B. odpověděl, že je mu líto a odstoupení nepovažuje za právně účinnou a o odvolání proti vyřízení reklamace ani zmínka, rovněž a ani výpovědi dodatkových služeb. Jana Jurkové mě v emailu sděluje, že z mé adresy nic neodešlo to je nepravda, minimálně na WhatsApp jednou
Bohužel po několika hodinách bombardování imformacemi jsem byl nepozorný a všech cca 150 listů dokumentů nepřečetl a na malém tabletu 15x02 podepsal.
vozidlo Octavia r.v. 2014 r.z.4AB 9829, najeto podle Autogarance 165220 km
vrácení 50000,- kč o které se AAA Auto obohatilo
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V uvedeném případě by se mohlo jednat i o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Doporučujeme spotřebiteli se obrátit i na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Jestliže se však spotřebitel s podnikatelem domluvil na odkupu vozidla, mohou si strany ve smlouvě ohledně odkupu vozidla stanovit cenu dohodou. Cena tak nemusí být totožná s cenou, za kterou bylo vozidlo zakoupeno (příp. za kterou bude prodáno) a je jen na stranách, na čem se společně domluví.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.