Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Když jsem začal využívat vaše služby, nevěděl jsem, že je nutné si cestu vozíčkáře objednávat. Při první cestě mi to bylo dost jasně řečeno průvodcim. Od te doby si cestu vždy objednavam s dostatečným předstihem. Dnes se mi již po několikáté stalo, že žádný vůz s plošinou a bezbariérový nebyl v soupravě zařazen. Bez jakéhokoliv oznámení!!! Cestuji ve vagonu pro kola nebo nevím co je to,jak s prominutím nějaké zvíře. Kdyby to bylo poprvé, ale je to už opravdu po několikáté. Vagon bez zachodu, sedačky proste všeho. Jedna se o linku České Budějovice- Plzeň Hl.N.
Trupl Lukáš
Prosím o z vaši strany alespoň oznámení telefonicky nebo sms o změnách, když nastanou. A když nabizite nějaké služby, tak aby byly dodrženy!!
|
Tweet |
Dle smluvních přepravních podmínek společnosti České dráhy, a.s.: "Přijetím objednávky (přepravy cestujícího na vozíčku) se ČD zavazují k jejímu posouzení, její podání však nezakládá automatické právo cestujícího na přepravu zvoleným spojem nebo doprovod ve zvolené stanici. O výsledku posouzení objednávky bude cestující zpraven do 5 pracovních dnů po jejím přijetí. V případě podání objednávky ve lhůtě do 5 pracovních dnů před plánovanou cestou bude cestující zpraven o výsledku neprodleně po posouzení objednávky."
Dále je zde uvedeno, že: "pokud objednávku nelze realizovat podle zadání cestujícího, bude mu ze strany ČD nabídnuto variantní řešení. Úplné zamítnutí přepravy je možné pouze v případech, kdy:
a) nelze přepravu ve zvoleném vlaku nebo spoji realizovat a není technologicky možné do vlaku zařadit žádný vůz vhodný pro přepravu cestujících na ortopedickém vozíku,
b) je v požadovaném spoji již vyčerpána kapacita míst pro přepravu cestujících na ortopedickém vozíku a kapacitu nelze dodatečně zvýšit,
c) technická vybavenost a přístupnost zvolené nástupní, výstupní nebo přestupní stanice neumožňuje cestujícím na ortopedickém vozíku přístup na nástupiště nebo nástup, výstup a přestup mezi vlaky,
d) rozměry ortopedického vozíku13 přesáhnou šířku 700 mm a délku 1200 mm,
e) hmotnost ortopedického vozíku nebo součet hmotnosti cestujícího a použitého ortopedického vozíku je vyšší než nosnost zvedací plošiny a cestující odmítne oddělené naložení samotného vozíku a jeho samostatný nástup (pomocí zvedací plošiny),
f) nebyly při objednání dodrženy lhůty pro objednání přepravy."
Jestliže však přeprava byla objednána včas a byla společností posouzena kladně, ale nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme cestujícímu uplatnit u společnosti reklamaci.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.