Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#7579Neuznaná nepřiznaná výpověď a úmyslné matení klienta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2015, před 9 lety

Lenka Richterová

Znění stížnosti

1.Můj požadavek odstoupení bez sankce z důvodu nedodržení obchodních podmínek 16.02.2014: České energ.centrum neinformovalo o změně mého dodavatele na Bohemia Energy entity. Odstoupení nebylo uznáno, dodávky pokračovaly. 2.odstoupení 15.07.2015 ke konci smluv.doby: BE 5.8.15 v odpovědi mate odběratele - sděluje, že a)smlouvu na odběr plynu ukončuje k datu výročí smluv.úvazku (které odmítá sdělit), b)smlouva na odběr elektřiny pro můj nebytový prostor je prý již ukončena (!!) k 24.04.2014, ale protože dodávka probíhá (!!) i nadále, není možné akceptovat odstoupení od smlouvy, a c)smlouva na odběr elektřiny pro můj byt bude ukončena k datu výročí smluvního úvazku (které odmítá prý v souladu se smluv.podmínkami opět sdělit). Přitom všechny 3 smlouvy jsem uzavírala s ČEC v jeden den!! a nepřála jsem si převedení na BEe. Smluvní podmínky s BE v písemné formě jsem vůbec nedostala, délku smluvní doby, která musí být nutně stejná, vůbec neznám, společnosti samy si smlouvy mezi sebou předávaly. Nepřeji si být zákazníkem tak nesolidního dodavatele el.energie a plynu, jakým je BEe.


Produkt

jedná se o smlouvy E116620 o sdruž.dod.elektřiny a plynu a E116622 o dod.elektřiny (nebyt.) a ústní dodatek smlouvy E122216, které od ČEC převzala BEe.


Požadované řešení

Žádám o potvrzení výpovědí smluv, ať už pro nedodržení informování o změně dodavatele či ke konci smluvní doby, dále o vyúčtování spotřeby k konci smluvní doby, který BEe jasně uvede!, abych si mohla včas najít nového dodavatele, a o vrácení případných přeplatků na mnou uvedený účet u Raiffeisenbank.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2015 11:45, před 9 lety

Společnost České Energetické Centrum a.s. (dále jen "ČEC") byla převzata společností BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. Od 1. listopadu 2013 tak již existuje pouze společnost BOHEMI ENERGY entity s.r.o., která jako nástupnická společnost převzala všechny právní závazky ČEC. Na smluvní podmínky sjednané mezi ČEC a zákazníkem však tato fúze (sloučení společností) mít vliv nebude. Povinnosti a podmínky plynoucí ze smluvního vztahu tak zůstavají stejné, jak byly sjednány s ČEC.

Energetický zákon umožňuje odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy nebo do 5 dnů před zahájením dodávek elektřiny nebo plynu, jedná-li se o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Dále umožňuje od smlouvy odstoupit při změně ceny, která byla sjednána nebo při změně jiné smluvní podmínky. Při fúzi se však smluvní podmínky nemění, proto není z tohoto důvodu možné odstoupit.

Podle všeobecných obchodních podmínek ČEC účinných od 1. ledna 2012 i podle všeobecných obchodních podmínek ČEC účinných od 17. června 2013 musí zákazník vypovědět smlouvu na dobu určitou alespoň 3 měsíce před uplynutím doby, na kterou byla smlouva uzavřena. Neučiní-li tak, smlouva se automaticky prodlužuje o dobu, na kterou byla sjednána. Spotřebitel by si měl proto hlídat, do kdy je možné vypovědět smluvní závazek.

Doba, na kterou byla smlouva sjednána, je součástí smlouvy. Nebyla-li sjednána, jednalo by se o smlouvu na dobu neurčitou, kterou je možné vypovědět kdykoli s 3 měsíční výpovědní lhůtou.

V případě uplatnění práva zákazníka na změnu dodavatele elektřiny nebo plynu má společnost z energetického zákona povinnost zákazníkovi, který podal výpověď ze smlouvy, jejímž předmětem je dodávka elektřiny nebo plynu, sdělit datum ukončení této smlouvy, pokud informace o začátku a délce výpovědní doby není uvedena v jeho obchodních podmínkách. Obchodní podmínky zaniklé společnosti ČEC naleznete na adrese http://www.bohemiaenergy.cz/domacnosti-sluzby_a_produkty-vseobecne_obchodni_podminky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2015 14:09, před 9 lety

Vážená paní Richterová,

jak je uvedeno výše, nedošlo ke změně dodavatele ze společnosti České Energetické Centrum a.s na společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o . Od 1. listopadu 2013 již existuje pouze společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., která jako nástupnická společnost převzala všechny právní závazky ČEC. Na smluvní podmínky sjednané mezi ČEC a zákazníkem však tato fúze (sloučení společností) mít vliv nebude. Povinnosti a podmínky plynoucí ze smluvního vztahu tak zůstavají stejné, jak byly sjednány s ČEC.

Z tohoto důvodu nebylo možné Vámi doručeno odstoupení od smluvního vztahu akceptovat.

Na základě Vašeho dalšího požadavku přistoupila společnost BEE ke zrušení smluvního vztahu k nejbližšímu možnému termínu výročí smlouvy. O této skutečnosti jste byla písemně informována.

V návaznosti na § 30, bod 2, písmeno m) a § 61, bod 2, písmeno m) energetického zákona, je „obchodník s elektřinou a zemním plynem povinen v případě uplatnění práva zákazníka na změnu dodavatele u obou komodit sdělit zákazníkovi, který podal výpověď ze smlouvy, jejímž předmětem je dodávka elektřiny, resp. plynu, datum ukončení této smlouvy, pokud informace o začátku a délce výpovědní doby není uvedena v jeho obchodních podmínkách, potažmo Smlouvě jako takové.“

Všechny výše uvedené informace jsou součástí Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny/ zemního plynu (dále jako „Smlouva“) a Všeobecných obchodních podmínek, které jsou její nedílnou součástí.

Informace o době platnosti Smlouvy a způsobu jejího ukončení tedy naleznete ve Vaší smluvní dokumentaci.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 08:47, před 9 lety

Spotřebitelka má možnost na vývoj případu reagovat, neučiní-li tak, stížnost bude uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2015 13:37, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.