Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#75798Neznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2024, před 9 měsíci

Šimon Endrych

Znění stížnosti

Kupoval jsem dodávku pro podnikání v AAA auto v 11. Měsíci roku 2023. Prodejcem nabízena nebourná dodávka pouze s kosmetickými vadami.
Ve smlouvě však bylo, že auto je po havárii.

Najeté km byly cca 160000km. Skutečnost však byla cca 280 000km. Ve smlouvě opět, že stočené km jsou možné.


Hned po první výměně oleje 3 měsíce po koupi se začali dít problémy. Olej začal vytékat a proto jsem dodávku hodil do servisu s tím, že asi neutahli šroub. Zde mi řekli, že dodávka už driv byla rozmontována a smontována tak, aby se to rychle prodalo a muselo se o závadě vědět. Bylo total K.O. turbo. Zároveň všude chyběly podložky kvůli kterým dost možná právě problém nastal.

Šel jsem do Aček s tím, že už byly stočené km a o tom, že vozidlo bylo havarováno jsem taky nevěděl. Tam se ohradili předávacím protokolem. V něm bylo i psáno že turbodmychadlo odpovídá staří a km. Takže tím se také kryly. Nic ale nepsali o chybějících podložkách a šroubcích, které dost možná část vady zavinili. Vše jsem měl v psané formě od servisu připraveno pro ně. Dostal jsem odpověď, že takovou věc nejde řešit a hotovo. Co bych měl tedy dělat ?


Dodávku mám pro podnikání, oprava stojí minimalne 120 tisíc korun. A teď mám splácet půl milionu ještě 3 roky pro šrot.


Produkt

Opel Vivaro


Požadované řešení

Nějaká kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2024 10:42, před 9 měsíci

Reklamace:
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Stočený tachometr:
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 14:06, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.