Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od 2.1.2024 řeším reklamaci na nekvalitní rifle, reklamace mi byla uznaná. Nabídli mi, že mi pošlou nové rifle nebo polovinu peněz a mohu si špatné rifle nechat. Trvala jsem na vrácení celé částky, bylo mi to slíbeno.
Rifle jsem jim vrátila, a čekala na vrácení peněz.
Po nějaké době mi přišel balíček s jinýma riflemi, jiné barvy i velikosti.
Omluvili se mi s tím, že jiné neměli na skladě, opět trvám na vrácení peněz. Poté jim nevyžádané rifle vrátím.
Děkuji
Dříny Gem- S 7332 JNS- GEM-S
Vrácení peněz 1131 Kč
|
Tweet |
V tomto případě záleží, kdy spotřebitelka nekvalitní rifle začala se společností řešit. Pokud by to bylo ve lhůtě 14 dnů od převzetí, přičemž spotřebitelka žádala vrácení peněz, jednalo by se o odstoupení od smlouvy nikoliv o reklamaci zboží, protože podle § 555 občanského zákoníku platí, že se právní jednání posuzuje podle svého obsahu.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud by nekvalitní rifle spotřebitelka řešila po lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, jednalo by se o reklamaci zboží.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Pokud by tedy bylo odstoupení od smlouvy nepřiměřeně nákladné oproti opravě či dodání nového zboží, může podnikatel zvolit opravu či dodat nové zboží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Zákazníčke sme vysvetlili postup pred mesiacom, odmietla nám však vymenený produkt vrátiť späť do skladu, preto jej doposiaľ neboli vrátené peniaze. Po vrátení produktu do skladu jej bude vrátená uhradená čiastka.
Zákazníčke sme vysvetlili postup pred mesiacom, odmietla nám však vymenený produkt vrátiť späť do skladu, preto jej doposiaľ neboli vrátené peniaze. Po vrátení produktu do skladu jej bude vrátená uhradená čiastka.
Děkujeme společnosti za informaci.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby se mohla k vývoji případu vyjádřit.
Dobrý den,
16.2.2024 mi bylo slíbeno mailem viz.příloha vrácení peněz.
23.2.2024 a 26.2.2024 mi bylo opět po telefonickém rozhovoru slíbeno vrácení peněz. O jiný výrobek jsem nestála.
od ledna mi stále dlužíte peníze.
Po připsání peněz na účet 670100-2204525545/6210 vám výrobek o který jsem nestála pošlu.
Bohužel už Vám nevěřím, už mi peníze vrátíte.
Děkuji
Lucie Budínová
Děkujeme spotřebitelce za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést, zda řešení požadované spotřebitelkou akceptuje, případně zda navrhne kompromisní řešení.
Dobrý deň, zákazníčke vrátime peniaze potom ako nám vráti produkt do skladu. Jedná sa o bežný postup, nemáme dôvod držať jej peniaze, pokiaľ produkt bude vrátený.
Dobrý den,
napište mi kam a co Vám mám poslat.
Děkuji
Lucie Budínová
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést požadovanou adresu.
Naša adresa je nasledovná:
UVECTO d.o.o.
Kovinarska cesta 4
1241 Kamnik
Slovinsko
Podrobnejšie informácie o možnosti vrátenia produktu k nám do skladu sme Vám poslali opäť aj na email.
Dobrý den,
balíček jsem odeslala. Info o doručení balíčku ani peníze jsem opět neobdržela.
Lucie Budínová
Zákazníčke sme poslali email s inštrukciami na odoslanie balíku 3.5.2024 kde sme ju žiadali o zaslanie sledovacieho čísla po odoslaní balíku. Takto môžeme jej vratku dohľadať rýchlejšie a rovnako aj spracovanie reklamácie je promptné. Dňa 10.5.2024 sme zákazníčke písali ďalší email, s otázkou, či sa jej balík podarilo odoslať, doposial nám neodpovedala. Poprosíme ju teda o zaslanie sledovacieho čísla, radi jej reklamáciu doriešime čo najskôr.
Dobrý den,
číslo balíčku je 909291266975
Peníze jsem stále neobdržela.
Děkuji
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla informovat o vývoji stížnosti.
Balík sme dohľadali a zadali prevod na vrátenie peňazí dňa 17.5.2024. Peniaze boli zákazníčke vrátené na kartu, ktorou platila pri objednávke. Peniaze by už mala mať na účte, najneskôr by sa jej však mali pripísať do 10 pracovných dní od zadania prevodu, a teda do 30.5.2024.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Peníze mi byly vráceny, děkuji dTestu.