Společnost


Zdravotníček s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75819Prodejce odmítá vrátit kupní cenu, z titulu odstoupení od smlouvy přesto, že již má vrácenou čtyřkolku od 8.3.2024

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2024, před 9 měsíci

Miroslav Janoušek

Znění stížnosti

Odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, a současně i výskytu celkem čtyř závad v záruční lhůtě.
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬___________________________________________________________________________
Jméno a příjmení spotřebitele:.Miroslav Janoušek
Adresa : ***
Kontaktní údaje: ***
Jméno a příjmení prodávajícího Barbora Fialová
IČ prodávajícího : 09294783
Adresa prodávajícího : Aleji 2783, 415 01 Teplice 1
V Chebu dne 8.3.2024
Věc: Odstoupení od kupní smlouvy pro čtyři závady
Reklamace u skútru Sterlink S 425 pro čtyři funkční vady,
1) Špatná geometrie přední nápravy.
2) Nefungující pojistka aretace sedadla,
První reklamace dvou různých vad v záruční době byla uplatněna dne 16.06.2023 ve 14.56 telefonicky na číslo 605 877 793, byla reklamace závady oznámena paní Barboře Fialové, vedoucí prodejny Zdravotníček na adrese Radniční 3, 434 01 Most, kdy paní Barbora Fialová nevystavila reklamační protokol, který jsem dosud neobdržel.

Vyřízení reklamace od nahlášení závady dne 16.6.2023 trvalo do 7.8.2023, celkem 53 dnů.
Následně reklamace dvou závad dne 6.2.2024 předání skútru k opravě spol. Zdravotníček Teplice, Aleji 2783, 415 01 Teplice 1.
3) Opakovaná závada nefungující pojistky aretace sedadla, při opravě skútru u fi. Petričko v Ostrově nad Ohří, nebyla závada opravena.
4) závada přehřívání motoru, kdy skútr při jízdě na vozovce se stoupáním cca 5 %, se zastavil a nereagoval na pokus uvést skútr do provozu.
Protože jste paní Barboro Fialová nesplnila povinnost uloženou vám v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění tím, že jste jako prodávající moji první reklamaci včas nevyřídila a taktéž k tomu, že u předmětné čtyřkolky se jedná celkem o čtyři vady, považuje se nedodržení lhůty k vyřízení reklamace a výskyt dvou dalších vad za podstatné porušení smlouvy, které mi v souladu s ustanovením § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zakládá právo od smlouvy odstoupit.
Tímto odstupuji od dané kupní smlouvy a žádám vás o vrácení kupní ceny ve výši 49 000,- Kč na můj bankovní účet č. ***, a to nejpozději do 15 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy.
Vzhledem k tomu, že skútr Sterlink S 425 se v současnosti nalézá ve Vaší prodejně v Teplicích na adrese Aleji 2783, 415 01 Teplice 1, je má povinnost doručit skútr Vaší firmě splněna.

S pozdravem,
Miroslav Janoušek


Produkt

Dne 8.3.2024 jsem zaslal e-mail vedoucí zdravotních potřeb Zdravotníček s.r.o. se sídlem Alejní 278, 415 01 Teplice 1, v pořadí druhé odstoupení od smlouvy, po sobě jdoucí čiří vady výrobku, 1) vada špatná geometrie přední nápravy, 2 ) nefunkční aretace sedačky sedačka se otáčela bez uvolnění zajišťovací páky, délka vyřízení reklamace 53 dnů, bez toho, že majitelka firmy Zdravotníček nesepsala reklamační protokol. Dne 6.2.2024 vzhledem k tomu, že opakovaná závad nefunkční aretace sedačky nebyla v předchozí době opravena, a 4) závada přehřívání motoru zapříčiněninila nepojízdnosti skútru, byl skútr Sterling S 425 předán k vyřízení k opravy na prodejnu Zdravotníček, Alejní 2783, 415 01 Teplice 1,


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem Prodejci vrátil skútr Steriling S 425, a taktéž vrátil veškeré příslušenství, domáhám se vrácení kupní ceny ve výši 49 000,- Kč, uvedeno částku jsem 10. 10. 2022 poukázal z mé kreditní karty, prodejci Barboře Fialové, na účet č. 205000284 COMGATE*ComGate*zdravo Teplice.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 09:40, před 9 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace však by však mělo být společnosti zasláno ještě před tím, než spotřebiteli dojde vyrozumění o vyřízení reklamace.

Pokud však spotřebitel uplatnil druhou reklamaci dne 6. 2. 2024 a reklamace nebyla do dnešního dne vyřízena, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit z důvodu nevyřízení reklamace včas.

Opakovaná vada:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Větší množství vad:
V určitých případech je možné považovat větší počet vad za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 2171 odst. 1 písm. c) OZ. O větší počet vad se však zpravidla jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 15:09, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.