Společnost


Salamander ČR, spol. s r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75824Propadlá stélka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2024, před 9 měsíci

Jitka Malyjurková

Znění stížnosti

Dobrý den. Kam jít s reklamací, když je prodejna zrušená.


Požadované řešení

Vrácení peněz. Boty nejde nosit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 10:43, před 9 měsíci

Obecně k reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Ke společnosti Salamander ČR, spol. s r.o. v likvidaci:
Společnost vstoupila do likvidace ke dni 1.5.2023 na základě rozhodnutí jediného společníka v působnosti valné hromady ze dne 28.4.2023.

Podle § 198 občanského zákoníku platí, že z důvodu ochrany věřitelů je jednou z povinností likvidátora informovat veškeré známé věřitele o vstupu společnosti do likvidace. Je třeba také vždy zveřejnit oznámení o vstupu společnosti do likvidace, a to nejméně dvakrát za sebou alespoň s dvoutýdenním odstupem. Součástí oznámení o likvidaci je také výzva k přihlášení pohledávek věřitelů s uvedením lhůty k přihlášení. Tato lhůta přitom nesmí být kratší než tři měsíce od druhého zveřejnění.

Spotřebitelům tedy doporučujeme, jestliže tak ještě neučinili, aby přihlásili své pohledávky na adrese likvidátora: RAINER SCHREMS, Lenaugasse 7, 1080 Vídeň, Rakouská republika, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku.

Více informací může spotřebitel nalézt například zde: https://www.dtest.cz/clanek-4745/kde-reklamovat-kdyz-prodejce-skonci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 15:07, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.