Společnost


Mgr. Martina Vilišová

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#75825Odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2024, před 9 měsíci

Marcela Štočková

Znění stížnosti

Dne 8.4.2024 jsem objednala Iphone 14 Pro Max + příslušenství v ceně 25 398 Kč, celá částka zaplacena stejný den 8.4.2024, přišlo potvrzení o přijetí platby. U objednávky bylo uvedeno dodání 1 - 3 dny, což jsem se snažila telefonicky ověřit na zákaznické lince, kde mě pracovník ujistil, že telefon mi bude doručen do 11.4.2024. Nestalo se tak, na zákaznickou linku se naprosto nedá dovolat, taktéž nikdo mě zpět nekontaktoval a tedy jsem se rozhodla odstoupit od kupní smlouvy - objednávky s požadavkem na vrácení zaplacených peněz. Toto zasláno e-mailem 3x - 12.4.2024, 13.4.2024 a 15.4.2024. Taktéž jsem zaslala i do sms dne 12.4.2024. Reakce obchodu žádná, na zákaznickou linku se opět nedá dovolat. Takovéto chování považuji za velice neprofesionální a nedůvěryhodné. Byla bych ráda, aby se vyřešilo, co nejdříve.
Děkuji. Marcela Štočková


Produkt

Iphone 14 Pro Max stříbrný + záruka na 4 roky 256 GB


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky 25 398 Kč zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2024 11:16, před 9 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatelky Mgr. Martina Vilišová, Těšice 11, 696 19, Mikulčice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2024 18:20, před 9 měsíci

Dobrý den, iPhone byl dodán v souladu s oboustranně odsouhlasenými Obchodními podmínkami a v termínu 6 pracovních dni (o svátcích nepracujeme tzn. Neodpovídáme ani na emaily a hovory ani dopravci nedoručují). Dodací lhůta je obvykle 1-6 dní, zákazník dokupoval doplňkové služby, proto je doba delší tzn. 6 dní. Na všechny emaily+telefony bylo vždy včas odpovězeno. Neevidujeme žádné nezodpovězené emaily+sms+telefony k dnešnímu dni od žádných zákazníků. Pěkný den. Tým PouziteiPhony.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 13:59, před 9 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že zboží bude dodáno do určitého data (v tomto případě do 11. 4.), mělo se tak také stát.

Jak uvádíme výše, spotřebitelka může od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení je však možné i před samotným převzetím. Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uchovali. Pokud by tedy spotřebitelka prokázala, že odstoupení bylo společnosti řádně odesláno, běžely by od této chvíle lhůty uvedené v našem původním vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla ke stížnosti vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.4.2024 08:39, před 9 měsíci


Marcela Štočková

Hodnocení:

Komentář: Bez pomoci odborných poradců si myslím, že bych ještě dnes neměla ani zboží ani peníze zpět.