Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#75829Opakovaná reklamace sekačky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2024, před 9 měsíci

Radek Kolc

Znění stížnosti

Dne 23.5.2023 jsem v prodejně v Jičíně-Robousích, zakoupil sekačku HECHT 5534SWE, přičemž jsem jí následně použil a když jsem naplnil koš, sekačku vypnul a poté jsem jí již nemohl nastartovat. Jakmile je motor zahřátý, tak ať se sytičem, nebo bez něho, je opravdu unikum motor opět nastartovat, startér točí téměř do vybití baterie a musí se nejprve trápit chvíli pod sytičem, pak chvíli bez něho a nakonec přeci jen motor naskočí. Jedná se o naprosto zásadní vadu sekačky a za peníze, které jsem do ní investoval, bych si skutečně představoval kvalitu a to v takové podobě, že stisknu tlačítko startéru, motor naskočí a já mohu sekat. Vzhledem k tomu jsem jí následně reklamoval, byla provedena údajná kontrola, vyčistění palivového systému, vrácena spotřebiteli jako funkční, ale po opětovném zahřátí motoru sekačka opět nejde nastartovat. Takto jsem sekačku již reklamoval celkem čtyřikrát a stále firma odmítá přiznat odpovědnost za vadu. Naposledy nedokázal sekačku ani nastartovat před prodejnou vedoucí prodejny, vše mám natočeno na videozáznamech.


Požadované řešení

odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 11:27, před 9 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Opakovaná vada:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Zároveň by se také mohlo jednat o nevyřízení reklamace řádně, pokud byla reklamace vyřízena opravou ale vada se na zboží stále projevovala.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.4.2024 08:32, před 9 měsíci

Vážený pane Kolci, je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Vaše servisní zakázky na Vámi uvedený výrobek byly řádně vyřízené. Naše společnost postupuje dle platných zákonů a obchodních podmínek veřejně přístupných na našich internetových stránkách. Vždy se snažíme najít řešení tak, aby naši zákazníci zůstávali spokojení jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. Vaše stížnost bude dořešená podle Vámi výše požadovaného řešení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 14:26, před 8 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.6.2024 09:16, před 7 měsíci


Radek Kolc

Společnost vrátila kupní cenu sekačky a vadnou sekačku si ponechala

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 09:03, před 6 měsíci

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.