Společnost


Bc. Pavel Cigánek

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7583Odstoupení do 14 dní-mobil C5-00.2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2015, před 9 lety

Lenka HIndráková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 24.7.2015 jsem si na stránkách www.sivigo.cz objednala mobilní telefon jako nový, doobjednávala jsem si ještě modré pouzdro na mobil. Telefon mi dorazil českou poštou na dobírku.V den kdy jsem mobil převzala a rozbalila jsem doma zjistila že modré pouzdro v balíčku není, přestože mi ho prodejce naúčtoval. Hned jsem psala prodejci že pouzdro nedorazilo, na email nereagoval. Mobil jsem si prohlídla a zjistila jsem že mimo české klávesnice má i klávesnici v azbuce, moc se mi ten telefon jako nový nezdál a po vyzkoušení mi zamrzával a nešlo s ním pořádně pracovat. Využila jsem vrácení do 14 dní a panu Pavlu Cigánkovi jsem druhý den ráno poslala email že vracím mobil, uvedla důvody vrácení a mobil jsem byla poslat doporučeně na jeho adresu poštou. Skoro 14 dní jsme si psali emaily úplně o ničem, když jsem mu volala nabízel mi jiný kus nebo opravu v jejich servisu bezplatně, ale pokud budu-li chtít peníze, že mi to poníží o to, že jsem mu napsala že mobil zamrzává a že ví že to je chyba výrobku, ale přesto mi poníží peníze za rozbití mobilu, což přiznal jsem vůbec nezpůsobila, ale že mi to poníží protože chci od něj vrátit peníze.Zaplatila jsem mu za celý mobil 5 148kč a po 14 dnech urgování mi vrátil skutečně jen 4 500kč.Napsala jsem mu dál, že mi má vrátit i těch 648 Kč ještě, ale marně. Už se mnou vůbec nehodlá komunikovat, moje emaily pravděpodobně ihned maže a peníze nevrátil.


Produkt

prodej nového mobilu C5-00.2, modrého pouzdra na mobil


Požadované řešení

Prosím o vrácení všech peněz tedy ještě těch 648 Kč, o který mi byla částka nesmyslně ponížena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2015 09:51, před 9 lety

Prodávající si při odstupování od smluv uzavřených přes internet nemůže účtovat žádné náklady, které občanský zákoník nestanoví, ani například poplatek, který by se rovnal administrativním nákladům a technické kontrole výrobku. Toto jednání lze považovat za omezování spotřebitele v jeho právu na odstoupení. K takovému ujednání se nepřihlíží dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku má prodávající povinnost Vám vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele přijal.

Prodávající může částku ponížit pouze v případě § 1833 občanského zákoníku, kdy spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud by spotřebitel se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti nebo zboží poškodil (tzv. nesprávné nakládání - věc nechá zmoknout, zkorodovat atd.), ale rozhodně ne za situace, kdy jej pouze vybalí a prohlédne.

Jestliže však podnikatel poruší svou informační povinnost ohledně údajů o odstoupení podle § 1820 odst. 1 písm. f), uvedeno níže, bude povinen nést celé snížení hodnoty věci. Toto ustanovení má ryze sankční povahu pro podnikatele.

Ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f) stanoví, že podnikatel je povinen sdělit prokazatelně spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy, nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění práva na pod smlouvy, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí předpis.

Pokud má spotřebitelka prokazatelně zdokumentovanou e-mailovou korespondenci s podnikatelem ohledně uplatněného odstoupení od kupní smlouvy, která byla podrobně popsána ve stížnosti, doporučujeme spotřebitelce podat podnět k provedení kontroly podnikatele státním dozorovým orgánem Českou obchodní inspekcí pro podezření použití agresivní obchodní praktiky dle § 5a zákona o ochraně spotřebitele ze strany prodejce ve vztahu ke spotřebiteli jakožto slabší smluvní straně a dozorovému orgánu doložit písemně proběhlou komunikaci a způsob vyřizování odstoupení od smlouvy ze strany podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2016 17:06, před 9 lety

Podnikatel byla o podaných stížnostech informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce subjektu.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.