Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si parfém, který byl zabalen v ochranném obalu. Ten jsem rozbalila, abych si mohla k vůni přičuchnout. Vůně mi bohužel nevoněla, takže jsem ihned vůni vrátila ve lhůtě 14 dní, kdy je možné zboží vrátit bez udání důvodu.
Nicméně mi nebylo vrácení akceptováno z důvodu porušení obalu. Z vůně jsem ani jednou neodstříkla, jen jsem ho rozbalila a přičuchla.
Parfém IDENTITY 50ml https://www.timme.cz/collections/parfem/products/parfem-identity-50ml?variant=47825456333134
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Předmětem kupní smlouvy je však zboží, které je uvnitř krabice, tedy nelze po spotřebiteli požadovat, aby zboží vrátil v původním obalu. O povinnost spotřebitele vrátit zboží v původním obalu by se mohlo jednat v případě, kdy by i obal byl součástí kupní smlouvy nebo by bez něj docházelo ke snížení hodnoty zboží (např. dárkové balení).
Podnikatel si nemůže strhávat peníze ani za porušení obalu od zboží, jelikož by měl předpokládat, že se spotřebitel bude chtít s povahou a vlastnostmi výrobku seznámit a dojde tak k rozbalení zboží.
Mimo to, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů a ochrany zdraví jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.
V tomto případě však máme za to, že fólie na krabičce od parfému neplní hygienickou funkci a spotřebitel tak může od smlouvy bez udání důvodu odstoupit.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti TIMME brand s.r.o., Ovocný trh 572/11, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zasíláme vyjádření k výše uvedené stížnosti naší zákaznice, kdy nebylo uznáno odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14-ti dnů od zakoupeného zboží, konkrétně parfému. Jsme pouze internetový obchod zaměřený na sportovní oblečení a nově byl spuštěn doplňkový prodej parfému. Tyto parfémy prodáváme z hygienických důvodů v těsném ochranném obalu, pokud je tento výrobek z obalu rozbalen, není dále v našich možnostech garantovat, že se s tímto zakoupeným výrobkem mohlo dále manipulovat ( naředit obsah atd.), kdy i pár vstřiků již mění obsah lahvičky. Bohužel tvrzení zákaznice, že pouze rozbalila a přičuchla není možné nijak dokázat. O této skutečnosti je zákazník informován v našich VOP, že na tento produkt se odstoupení od smlouvy nevztahuje, se kterými před odesláním objednávky souhlasí.
Z výše uvedeného jsme současně zajistili s prodejem parfému, prodej testerů, aby zákaznice mohla vyhodnotit, zda jí zakoupený parfém vůní vyhovuje, aby nedošlo ke zbytečnému rozbalení parfému, dále společně s produktem zasíláme i originál fakturu, kterou před odeslání opatříme dostatečným střikem konkrétního parfému, tato vůně je po rozbalení krabičky velmi cítit a je tedy možné již posoudit, zda je parfém svou vůní pro zákaznici příjemný.
Nyní budeme opětovně zákaznici kontaktovat a celou záležitost vyřídíme, dle jejího požadavku.
TIMME brand, zákaznická podpora
Dobrý den,
zasíláme vyjádření k výše uvedené stížnosti naší zákaznice, kdy nebylo uznáno odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14-ti dnů od zakoupeného zboží, konkrétně parfému. Jsme pouze internetový obchod zaměřený na sportovní oblečení a nově byl spuštěn doplňkový prodej parfému. Tyto parfémy prodáváme z hygienických důvodů v těsném ochranném obalu, pokud je tento výrobek z obalu rozbalen, není dále v našich možnostech garantovat, že se s tímto zakoupeným výrobkem mohlo dále manipulovat ( naředit obsah atd.), kdy i pár vstřiků již mění obsah lahvičky. Bohužel tvrzení zákaznice, že pouze rozbalila a přičuchla není možné nijak dokázat. O této skutečnosti je zákazník informován v našich VOP, že na tento produkt se odstoupení od smlouvy nevztahuje, se kterými před odesláním objednávky souhlasí.
Z výše uvedeného jsme současně zajistili s prodejem parfému, prodej testerů, aby zákaznice mohla vyhodnotit, zda jí zakoupený parfém vůní vyhovuje, aby nedošlo ke zbytečnému rozbalení parfému, dále společně s produktem zasíláme i originál fakturu, kterou před odeslání opatříme dostatečným střikem konkrétního parfému, tato vůně je po rozbalení krabičky velmi cítit a je tedy možné již posoudit, zda je parfém svou vůní pro zákaznici příjemný.
Nyní budeme opětovně zákaznici kontaktovat a celou záležitost vyřídíme, dle jejího požadavku.
TIMME brand, zákaznická podpora
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
tímto si Vás dovoluji kontaktovat ohledně řešení Vaší stížnosti na portálu www.dtest.cz
Tak jak jsme se zavázali v odpovědí na stížnost, chceme ji dořešit, dle Vašeho požadavku.
Požádám Vás opětovně zdarma odeslat k nám zakoupený, rozbalený a nepoužitý parfém.
V příloze najdete formulář, který je potřeba vyplnit, hlavně Vaše údaje a do poznámky uvést stížnost dTest. Tento formulář společně odeslat s vráceným zbožím.
Pokud nám pošlete potvrzení o odeslání, odpovědí na tento e-mail, zásilku si pohlídáme a jakmile bude k nám doručena obratem Vám vrátíme platbu za zakoupený parfém zpět na kartu.
Parfém zašlete zdarma prostřednictvím Zásilkovny, unikátní kód Vám byl zaslán při prvním vrácení.
V případě dalších dotazů jsme Vám k dispozici
S pozdravem / Best regards
Ivana Sydorová
TIMME brand s.r.o.
Product & E-commerce Manager
+420 608 887 242 . www.timme.sk
U Golfu 665/118, Praha, 109 00 Praha, CZ