Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si dve podprsenky v hodnotě celkem 590,- Kc + doprava 120,- Kc.
Bohuzel mi vsak nesednou a tak jsem je chtela vratit, nicmene mi bylo napsano, ze se to nevyplati, ze bych platila vysokou castku za dopravu, ac mam ze zakona narok na vraceni zbozi do 14 dnu po obdrzeni.
Dopisovala jsem si s nimi nekolikrat a chtela tedy vratit alespon cast penez, protoze podprsenky jsou mi ted k nicemu. S tim souhlasili a chteli abych jim poslala ucet Paypal ve formatu emailu, nacez jsem tedy vygenerovala pres Paypal zadost o vraceni castky a oni to neuznali s tim, ze to neni ve formatu emailu, nerozumi, co po me chteji, podle me to jen natahuji, aby nemuseli nic vracet. Nikdy jsem neslysela, ze je ucet ve forme emailu, poslala jsem jim vsechno, co jsem mohla a stejne nedostanu penize nejspis zpet. Jsem nastvana, hlavne sama na sebe, ze jsem se zase nechala napalit.
Sexy bezdrátové podprsenky push Up【1+1 zdarma】 × 1
vraceni castky zpet, alespon 500,- Kc
|
Tweet |
Jako provozovatel webu (normoons.com) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Podnikatel pak vrací spotřebiteli při odstoupení od smlouvy částku za zboží společně s jedním poštovným (v tomto případě: 590 Kč zboží + 120 Kč poštovné). Náklady spojené s odstoupením od smlouvy - (druhé) poštovné směrem k prodávajícímu však nese kupující.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (normoons.com) prostřednictvím e-mailu service@normoons.com, který jsou na e-shopu označen za kontaktní e-mail, případně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu, která je na stránkách uvedena: Pražská 221/5,Tábor.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.