Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
"Profesionální zmrzlinovač" , tak jak toto zboží můžete takto nazvat?????!!!!!. jeto jen drtič zmrzlého ovoce. Při vrácení není možné vrátit přes zásilkovnu a poštovné mě stálo 129,- Kč + doprava za dodání na zásilkovnu 50,- Kč což je 179,- Kč a tuto částku požaduji vrátit a to s ohledem na skutečnost, že popisují zboží jako "Profesiónální zmrzlinovač" a to i na obrázku, ale je to podvod, je to jen drtič zmrzlého ovoce. To mohu rozmixovat, dát do formiček na zmrzlinu. Tak když klamou zákazníka, tak by měli vrátit zákazníkovi veškeré výdaje spojené s nákupem a proto požaduji vrátit ještě částku ve výši 179,- Kč. ČOI by určitě zajímalo,jak mylně informujete zákazníka.
Není to žádný profesiónální zmrzlinovač, jak se uvádí v nabídce,ale jen drtič zmrzlého ovoce.
Požaduji vrátit ještě veškeré moje výdaje za dopravu a poštovné 179,- Kč a to z důvodu za velice mylné informace o produktu.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatel tedy obecně vrací spotřebiteli při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu částku za zboží společně s jedním poštovným. Náklady spojené s odstoupením od smlouvy - (druhé) poštovné směrem k prodávajícímu však nese kupující.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodu zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. V případě uznané reklamace má dle § 1924 občanského zákoníku spotřebitel taktéž nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
V tomto případě je tedy důležité s ohledem na možnou náhradu poštovného směrem k prodávajícímu rozlišit, zda spotřebitel od smlouvy odstoupil bez udání důvodu, či zboží reklamoval.
Jestliže má spotřebitel podezření na klamavé jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna), která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.